دکوراسیون خانه 170 متری نیکی و محمد جواد!

خانه دوبلکس به خانهای گفته میشود که از دو طراحی داخلی منزل با متراژ کم طبقه برخوردار است. یکی از مهمترین خصوصیات این دکوراسیونها ، سادگی و استفاده از طرحهای هندسی که از خطوط ثابت برخوردار بوده ، میباشد . امروزه شاهد بسیاری از طرحهای فوق العاده و درخشان هستیم که یک ساختمان را بسیار خاص و منحصر بفرد میکند . استفاده از مبلمان، دیوارپوش، کفپوش و دکوریهای چوبی می تواند اتاق نشیمن و پذیرایی شما را به کانونی گرم و جذاب برای خانواده ها تبدیل کند. همچنین این امکان وجود دارد که فقط بخش هایی از ساختمان با پانل ها و اجزای پیش ساخته شکل گیرد و ترکیبی از اجرای درجا و نصب پیش ساختگی وجود داشته باشد. همچنین طرفدار محیطی متعادل، مرتب و به دور از هرگونه تجملات است و عناصر و متریال های طبیعی نیز نقش کلیدی در اجرای این نوع دکوراسیون دارند. دکوراسیون های ایرانی منزل آنقدر جذابیت دارد که حتی در خانه های اروپایی و آمریکایی نیز ردپای آن را مشاهده میکنیم و گاهاً میبینیم که یک خانه در قلب شهر لندن یا سانفرانسیسکو، دقیقاً مشابه یک منزل سنتی ایرانی در شیراز طراحی شده است.

معمولا در سبک دکوراسیون انتقالی ایرانی فقط از رنگهای قهوهای یا قرمز مایل به آجری به عنوان رنگ تیره استفاده میشود. در طراحی دکوراسیون منزل ، دکوراتورها صرفا فقط وظیفه چیدمان و ارائهی ایدههای خلاقانه برای استفاده از وسایل تزیینی خاص را بدون تکیه و رعایت قواعد مهندسی و معماری ، انجام میدهند . خلاف چیدمان وسایل در خانه های غربی، سادگی و پرهیز از تجمل بسیار و انباشتن محیط خانه از وسایل از ویژگی های مهم طراحی فضای داخلی خانه های سنتی مشرق زمین از جمله ایران به شمار میآید. اغلب با اتکا به این ضوابط ، طراحی دکوراسیون داخلی برای شخص کم هزینه تر و خیلی فوری اجرا می شود و شکوه خاصی در خانه وی ایجاد می شود و منزل را به یک محیط گرم، زیبا و خوشایند مبدل می سازد. کلمه دوبلکس (Duplex) بیشتر ما رو به یاد خانه هایی با زیربنای بزرگ و وسیع می ندازه. با انتخاب این سبک هیچگاه از مد خارج نخواهید شد . قرار بر این شد که شما را از دو راهی ویلا بخریم یا ویلا بسازیم به یک مسیر مطمئن و معقول و به صرفه برایتان هدایت کنیم. اما ترکیب این دو سبک چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت؟

اما در طراحی داخلی باید این نکته را مد نظر قرار دهید که برای یک تغییر در طراحی فضای خود ، نیاز به بازسازی و یا به اصطلاح دیگر معماری کل عناصر اصلی که شامل کف سقف و دیوارها هست خواهید داشت . به طور کلی از چوب های سخت نیز برای ساخت لوازمی بهره می برند که نیاز به مقاومت بالایی دارند برای مثال خانه های چوبی را از ستون های بسیار مقاوم چوب های سخت می سازند. میتونین همین حالا با تیم ما در شرکت اودیزاین تماس بگیرین و به صورت رایگان از مشاوره برای ساخت خانه دوبلکس کوچیکتون استفاده کنین.

اولین مصالحی که بشر برای ساخت خانه استفاده می کرده است چوب بوده است. معماری ساختمان در سبکهای ایرانی به اندازهای چشم نواز و خیره کننده است که همچنان با محبوبیت بسیار زیادی از سوی مخاطبین ، مواجه است البته اگر عناصر به خوبی کنار هم چیده شود . مطلب پیشنهادی: عکس دکوراسیون اتاق خواب، سفر به ۲۰ خانه ایرانی! می توان در طراحی داخلی سفره خانه های سنتی از عناصر و ملزوماتی که در ارتباط با حواس پنچ گانه ما هستند نیز استفاده نمود تا زیبایی فضا به حد کمال برسد. از دیگر خصوصیات این سبک میتوان به : ترکیب رنگ ملایم آن اشاره نمود . پیشنهاد میشود از طراحی اتاقهای با مساحت کمتر خودداری کنید، مگر با کاربریهای خاص مثل اتاق کار یا مطالعه؛ البته بهتر است این اتاقها هم با حداقل مساحت استاندارد طراحی گردند، چراکه ممکن است در آیندهای نزدیک، بنا به دلایلی مثل اضافهشدن یک عضو جدید به خانواده، کاربری آن تغییر کرده و بهعنوان اتاقخواب استفاده شود.

آشپزخانه طوری طراحی شده که شدیدا بروی سبک طراحی مینیمالیستی تاکید می کند و بنوعی در تضاد با اتاق نشیمن است. برای پوشش سقف آشپزخانه و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود . از جمله روش های بازسازی ساختمان می توان به مرمت ، تعویض و نوسازی اشاره نمود . در این سبک شاهد خودنمایی سبک دکوراسیون کلاسیک به روش مدرن خواهیم بود . یک میز نهار خوری چسبیده به دیوار در دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفته شده و برای اتاق خواب این خانه هم از همان روش درب کشویی استفاده کردند. حال که در هر زمینهای میتوانیم شاهد پیشرفت جوامع بشری باشیم ، هرگز دور از ذهن نیست که همین افراد خلاق و توانمند ، سبکهای متفاوتی را برای طراحی داخلی ساختمان در نظر بگیرند . این گلدان با گیاه سر به فلک کشیده اش تکه ای از طبیعت را به این خانه آورده است. نظم و سادگی در این سبک از بازسازی و دکوراسیون داخلی ، توجه بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب نموده است .

طراحی و دکوراسیون داخلی از اقدامات بسیارتخصصی است و اگر طراح داخلی و دکوراتور مربوطه تجربه و دانش کافی دراین زمینه را نداشته باشد نتیجه کار چنگی به دل نخواهد زد و صرفا تمام ایناقدامات، هدرفت سرمایه و وقت خواهد بود. برای ساخت شاه نشین بهتر است از متخصصان طراحی داخلی کمک بگیرید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست بیاورید. بهعبارتدیگر شما میتوانید از انواع و اقسام وسایل و عناصر در طراحی داخلی استفاده کنید به این معنا که دست شما باز است تا هر ایدهای که دوست دارید را در دکوراسیون امروزی پیاده کنید تا راحتی و صمیمیت بیشتری بین اعضای خانواده وجود داشته باشد.

استفاده از وسایل تزیینی قدیمی و سنتی از ویژگی های این است . استفاده از لوازم سبک کلاسیک با نحوه چیدمان سبک مدرن سبب ایجاد سبکی نو شده است. چیدمان و توجه به رنگبندیهای متنوع از دیگر گزینههایی است که میتوان برای دست یافتن به دکوراسیونی زیبا برای ویلا دست یافت. علاوه بر این، میتوانید با یک چیدمان ساده چند قفسه کتاب ایجاد کنید و زیر پله را تبدیل به یک مکان آرام و دنج برای کتابخوانی کنید، حتی در برخی موارد که فضای کافی برای چیدمان در زیر پله وجود دارد میتوانید یک میز کوچک برای دورهمیهای دوستانه در آنجا قرار دهید. کیفیت متریال تولیدی : اگر طرفدار استفاده از متریالهای درجه یک و بسیار مرغوب در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان هستید ، هزینهی بیشتری را برای این پروژه در نظر بگیرید .

با انتخاب کالاهای سفارشی جذاب برای دکوراسیون مدرن یا دکوراسیون کلاسیک نه تنها میتوانید بالاترین کیفیت را تجربه نمایید ، بلکه میتوانید از نظر ظرافت ، راحتی ، جذابیت و زیبایی ، بهترین گزینه را لمس کنید . طراحی فضاهای داخلی تنها به هزینه های زیاد ختم نمی شود، بلکه شما می توانید با اکسسوری های کوچک طراحی فضای داخلی ویلایتان را تحت تاثیر قرار دهید.در این مطلب قصد داشتیم گزینه هایی برای طراحی داخلی ویلا در شمال، طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت و… بدون وجود عناصر چوبی در فضا هیچ دکوراسیونی کامل نمی شود و از لحاظ بصری و احساسی دکوراسیون ناقص به نظر خواهد رسید. برای اینکه بتوان از یک طراحی دکوراسیون داخلی ایدهآل که فضای مورد نظر شما را برای بهتر زندگی کردن ، انعطافپذی بیشتر ، رقابتیتر و دوست داشتنیتر مینماید ، استفاده از یک پلت فرم حرفهای و یا بین المللی خواهد بود. در انتخاب رنگ ، ذهن خود را آزاد بگذارید . در این سبک دکوراسیون میتوان شاهد حس زیبایی با ترکیب عناصر مهم از جمله : آب ، نور و رنگ بود . برای اجرای پلکان از مصالح مختلفی مثل شیشه، چوب و فلز استفاده می شود که می توانند به تنهایی یا در ترکیب با هم به کار بروند.

میزان تخریب و حجم : از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینههای طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ، حجم تخریب و میزان آن است . را در خود جای دهد.گذاشتن انواع شوینده ها و یا شلوغ کردن فضای کوچک سرویس بهداشتی از اشتباهات دکوراسیون خوب محسوب می شود.برای حمام ایده های بسیاری ممکن است قابل پیاده سازی باشد اما یکی از بهترین ها جدا سازی قسمت دوش از روشویی خواهد بود. هر رنگ القا کننده ارتباط خاصی است که میتواند محیط و فضای دلنشینی را برای مخاطب در بر داشته باشد . به کار بردن جریان آب در طراحی داخلی سفره خانه، در صورتی که با کمی خلاقیت و اصول زیبایی شناختی همراه شود، می تواند بهترین ایده برای زیباسازی فضا و دلچسب کردن محیط آن باشد. می باشند. ساختار این پنل ها به گونه ای است که مرز هایی بین هر کدام از آن ها می باشد و هر لایه به صورت جدا ساخته شده و به آرامی در کنار لایه بعدی خود متصل می شود. اولین و مهمترین چیز در هر فعالیت تجاری ، برخورداری از یک دکوراسیون منظم ، ایدهآل و چشم گیر است . اما اگر بخواهیم به چیز مشترکی در بین این افراد اشاره کنیم ، میتوانیم به عدم به هم ریختگی در طراحی لوکس و جذاب آنها اشاره کنیم .

تامین رفاه و ایجاد امنیت آنها ، از جمله مهمترین فعالیتهای یک کاربر به شمار میرود . برخی از این نیازها ، هزینههای مختلفی را برای کاربر در بر خواهد داشت . خواهد داشت . این افراد حرفهای و متخصص ، اغلب در طراحی معماری ساختمان و همچنین طراحیهای داخلی فعالیت مینمایند . استفاده از انواع لوسترهای مدرن ، آینههای تزیینی بزرگ و جذاب ، دیوارکوبهای منحصر بفرد و غیره که بتوانند نقش بسزای در انعکاس نور داشته باشند ، بسیار هوشمندانه بوده و یک اثر هنری خارق العاده را در بر خواهد داشت . یکی دیگر از ایده های دکوراسیون چوبی استفاده از یک یا چند قفسه کتاب یا کتابخانه چوبی میتواند، ایده بسیار خلاقانه و مفید برای استفاده بهینه از چوب را به همراه داشته باشد. استفاده از رواق ها و قوس های معماری همراه با متریال های چوب ، آجر و نقوش اسلیمی به هر چه بهتر این سبک معماری کمک شایان میکند .

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم