آموزش AutoCad : درس دوم – آشنایی با هندسه

این نرمافزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است که تقریبا در سراسر دنیا به عنوان نرم افزار شماره ۱ مهندسین شناخته شده است. مخصوصاً زمانی که از نسخه جدید استفاده میکنید و در حال تلاش هستید تا ببینید که آیا گزینه جدیدی به آن افزوده شده است. پس از یادگیری اتوکد با استفاده از گام های ۱ تا ۶، قادر خواهید بود تا طراحی کنید. پس از پایان این گام شما قادر به طراحی دقیق خواهید بود. این در صورتی بود که در خیلی از موارد کار طراح سازه در ایتبس و سیف کاملا استاندارد و خوب بود اما چون خروجی کار که همان نقشه های اجرایی هستند، دارای ضعف های زیادی بود، ضعف نقشه ها اون موارد خوب رو از بین می برد! در زیر لینک دانلود آن برای شما قرار داده شده است. از پنجرهی زیر برای تعیینِ تنظیماتِ Report، Field، Report Table، Output File و …

نرم افزار اتوکد حرفهایترین و قدیمیترین نرمافزار نقشهکشی در دنیاست که برای هر طراح آموزش این نرم افزار ضروری است. آن ها فایل راهنما را باز کرده و در آن جست و جو میکنند و گاهی اوقات نمیتوانند چیزی که به دنبال آن میگردند را پیدا کنند. تا افراد بتوانند در دوره آنلاین AutoCAD شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت غیر حضوری فرا گیرند. که از سال 1982 تا به امروز در نسخه های گوناگون تولید شده است. اگر تصمیم گرفتید آنچه را که برنامه به طور خودکار تولید کرده است قبول کنید، “accept” را وارد کنید. در سال 1986، نرم افزار اتوکد تبدیل به بزرگترین و گستره ترین برنامه مورد استفاده برای دیزاین و طراحی در سراسر جهان می شود.

فقط بر روی جایی در منطقه طراحی کلیک کنید و هنوز درباره مختصات و اندازه اموزش اتوکد دقیق نگران نباشید. در اینجا شما درباره مختصات جهانی و نسبی و سپس ابزار snap خواهید آموخت. شما همچنین میتوانید تا ابزار را فعال کرده و سپس F1 را فشار دهید. شما نیاز دارید تا طراحی ها و اشیاء را در آن مدیریت کنید. در فصل اول پک آموزش Autocad، ابتدا مفاهیم پایه مربوط به آموزش اتوکد دو بعدی، به شما آموزش داده میشود که شامل: آشنایی با محیط نرمافزار و تمامی ابزارها و دستورات ویرایشی و ترسیمی، هاشورها و متنها، اندازه گذاریها و جداول، لایه بندی و مدیریت لایه ها، آشنایی با بلوکهای داینامیک و هوشمند، پلات گرفن اصولی از نقشههای اتوکد و همچنین کلیه دستورات و تکنیکهایی است که شما برای ترسیم نقشهای دقیق و با بالاترین سرعت به آن نیاز دارید.

آموزش اتوکد دوبعدی حتی شما که سال هاست از اتوکد استفاده میکنید، ممکن است گاهی اوقات خط دستور را نگاه کنید. قانون این است: یک طرح جدید ایجاد کنید که با قالب مناسب باشد. اگر با واحد متریک طراحی میکنید در استفاده از قالب های امپراطوری (imperial) پرهیز کنید. این آموزش در بستر اسپات پلیر که صرفا برای نمایش آموزش به صورت خیلی ساده و کاربر پسند طراحی شده است ارائه میگردد. تعداد پروژه های کار شده در این پکیج بسیار زیاد و متنوع هست، در عین حال مدت زمان آموزش ها کوتاه هست تا شما بهترین تجربه ی یادگیری رو از نرم افزار اتوکد تجربه کنید.

این پیشرفتها در نقشه کشی صنعتی ابتدا در محدوده ترسیم دو بعدی نقشه ها بصورت کامپیوتری با سرعت و دقت بیشتر خود را نشان داد اما امروزه ترسیم مدلهای سه بعدی، تحلیل مکانیکی و حتی تولید به کمک کامپیوتر نقش به سزایی در تولید محصولات صنعتی ایفا می کند. در این وب سایت سعی خواهیم کرد تا اتوکد دوبعدی و سه بعدی (۲D & 3D) را به بهترین شکل ممکن به شما آموزش دهیم. افرادی که از این نرمافزار AUTOCAD استفاده می کنند، قابلیتهایی همچون بهرهگیری از محیطهای دو بعدی و سه بعدی برای آنها فراهم شده است. توصیه میشود که سمبلهای شماتیک هر دو نسخهی Horizontal و Vertical را داشته باشند. تازه کارها، آماتورها، دانشجویان، مهندسان، و هر علاقه مند یا هنرمندی که میخواهد با استفاده از اتوکد نقاشیهای خود را طراحی کند.

امروزه با کمک نرم افزار اتوکد در آموزش اتوکد در گوهردشت کرج به راحتی می توان طرح های کشیده را تغییر داد و با توجه به امکانات گسترده ای که نرم افزار اتوکد دارد طراح می تواند دائما پردازش های مختلفی را در طرح اعمال کند و به راحتی در هر زمان و در هر جای طرح تغییرات گسترده ای را انجام دهد.تمامی طرح های خود را ذخیره کند و در پایان طرح و یا هر وقت که به آنها احتیاج یافت به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد و فایل ها و تصاویر پیشین خود را بازیابی کند. خط دستور مانند یک تابلو جاده است؛ به شما کمک میکند تا گم نشوید. باشد. استفاده از ابزار حاشیه نویسی پس از چیزهایی که در گام های ۱ تا ۵ آموختید باید آسان باشد. حاشیه نویسی چیست؟ هر چیزی در طرح شما که به عنوان هندسه طبقه بندی نشده باشد است که میتواند متن، هاشور، ابعاد، جداول و …

AutoCAD Interface حالا برای کاربران جدید آسان تر شده است.

پس از کار کردن با ابزار تغییر (modify tools)، شما باید کار کردن با انتخاب شیء را بیاموزید. از خط دستور پیروی کنید و کار شما به درستی پیش خواهد رفت. حالا تلاش کنید تا طرحی باز کنید. خب، حالا که شما میتوانید طراحی کنید میتوانید طرح خود را تغییر دهید. پس از اینکه با interface و ابزار هدایت (navigation) اتوکد آشنایی پیدا کردید حالا زمان این است که روش استفاده از ابزار طراحی را بیاموزید. پس از اینکه با استفاده از ابزار طراحی آشنا شدید باید با وارد کردن مختصات آشنا شوید. چیزی که شما باید متوجه آن شوید این است که هر کدام از ابزار ممکن است روشی مختلف برای استفاده قرار گرفتن داشته باشند.

گام بعد: ایجاد حاشیه نویسی و درک کردن استفاده از سبک ها. به لطف اتودسک، شما حالا میتوانید به راحتی از مقیاس حاشیه نویسی استفاده کنید. AutoCAD Interface حالا برای کاربران جدید آسان تر شده است. این را میدانم که بسیاری از کاربران قدیمی اتوکد از روبان (ribbon) و دیگر رابط های کاربری متنفر اند. نرمافزارهای اولیه اتوکد در ابتدا فقط به کاربران قابلیت هایی همچون ترسیم خط، چندضلعی، کمان، دایره و متن را میدادند. طرحهای ساختمانی، تغییرات، پلانهای طبقه، وارد کردن و ویرایش فایلهای PDF نقشههای موجود، اضافه کردن متن و ابعاد و درک نحوه استفاده از Paper Space و Model Space را طراحی کنید! متن خود را در چه اندازه ای باید بسازم تا زمانی که پلات میشود به راحتی قابل خواندن باشد؟

حالا تلاش کنید تا طرحی باز کنید.

در ویدئو زیر هر آنچه که در مورد دوره آموزش نقشه کشی سازه (آموزش صفر تا صد ترسیم نقشه های اجرایی با AutoCAD) باید بدانید گفته شده است .حتما ویدئو رو کامل ببینید. پس از اینکه ابزار خط را فعال کردید، اتوکد به شما میگوید که باید چه کنید: نقطه اول را مشخص کنید. حال شما میتوانید که یک طرح جدید ایجاد کرده و طراحی کنید. اما اگر شما نیاز به تغییر طرح دارید باید تکنیک های دیگری را نیز یاد بگیرید. حتما باید در آزمون نهایی شرکت کنید و در صورت کسب حدنصاب قبولی (حداقل 70) مدرک معتبر و قابل ترجمه آکادمی کاشانه را دریافت می کنید. دقت یکی از مزایای استفاده از کد است و طراحی شما در صورت دقیق نبودن بی استفاده است. سبک ها تعریف کننده این هستند که حاشیه نویسی شما چه شکلی دارند. مشکل این گام ممکن است راه اندازی سبک های حاشیه نویسی و مقیاس ها باشد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم