ایسنا: میانگین قیمت خرید شیر صنعتی از دامدار720 تومان است | کسری سارانایسنا: میانگین قیمت خرید شیر صنعتی از دامدار720 تومان است | کسری ساران

تولید شیر صنعتی تقسیم می‌شوند. شیرهای کروی بر اساس طرح بدنه و نوع دیسک، در هر کدام به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه ذکر می‌گردند. شیرهای دروازه‌ای بر اساس ساقه و نوع دیسک، در هر کدام به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه ذکر می‌گردند.

  • شیرهای Double Disc Parallel در دماهای معمولی برای انتقال مایعات و گازها به کار می روند.
  • بعضی از شیرها مانند شیرهای یک طرفه فاقد هرگونه هندویل یا عملگری هستند چرا که مکانیزم عملکرد آنها به صورت داخلی و خودکار است.
  • شیر یک طرفه پیستونی از نظر شکل داخلی شبیه شیر فلکه ای است که جریان باعث فشار پیستون به طرف بالا و انتقال جریان شده که جهت عکس آن پیستون به طرف پایین آمده و مانع از برگشت سیال به طرف ورودی می شود.
  • نظیر هنگامی که نیاز به ترکیب دقیق یک سیال با سیال دیگر باشد، هنگامی که نسبت ترکیب دو سیال مهم باشد، و هنگامی که میزان جریان عبوری مهم باشد، به کار بردن این شیر در مواقعی که لزجت سیال بالا بوده یا سیال چسبنده است مناسب نمی‌باشد.

شیر توپی استفاده گسترده‌ای در صنعت دارد و عموماً برای کنترل سیالات گاز و هوا و روغن استفاده می‌شود. همچنین این شیرها در اندازه‌های کوچک و فشارهای ضعیف در لوله کشی گاز منازل و برای آب گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختمان داخلی شیر یک طرفه به گونه‌ای طراحی شده است که آب را تنها در یک جهت عبور می‌دهد و براي جلوگیري از جریان معکوس آب در لوله بکار می‌رود. جهت عبور سیال بر روي بدنه شیر، مشخص شده است که در آن هنگام نصب باید به آن توجه کرد.

نفت و گاز

همچنین روغن، عمل آب بندي دو سطح پلاگ و بدنه شیر را انجام داده و از نشت سیال به خارج جلوگیري می کند. در پلاگ‌هاي نوع غیر روغنی، مکانیزم شیر به صورتی است که وقتی چرخانده می‌شود، پلاگ خود به خود مقدار بسیار کمی از نشیمنگاه خود بلند شده و عمل چرخاندن را آسان‌تر می‌کند. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع شیرهای قطع و وصل و شیرهای تنظیم کننده جریان پرداخته می شود. در آن پیستون نیرومندی که در اطراف و یا داخل سیلندر دومی که دارای مجراها و شیارهایی نیز می‌باشد بالا و پایین می‌رود. به همین دلیل لازم است تا از نوع، تعداد و مشخصات فنی تجهیزات و شیرآلات مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید. پس از این کار، این لیست را بر روی سایت پایپ کالا بارگزاری کنید تا کارشناسان فروش این فروشگاه لوله و اتصالات، در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

شیر صنعتی سوزنی

بال ولو، پلاگ ولو، گلاب ولو، باترفلای ولو و گِیت ولو همه دارای انواع دستی نیز می‌باشند. سیت برای آببند کردن اطراف مجرابند (دیسک، توپی و غیره) و نشستن مجرابند روی آن استفاده می شود. جنس سیت به دلیل ارتباط بیشتر با سیال و مجرابند باید با توجه به سیال عبوری و فشار کاری و درجه حرارت به درستی انتخاب شود. قسمتی از یک شیر که وظیفه قطع و وصل، تنظیم یا انحراف جریان را بر عهده دارد.

کلاس های فشار مطابق با استاندارد ASMEB16.34 و در کلاس های 150، 300، 600، 900، 1500 و 2500 مورد استفاده قرار می گیرند. این کلاس‌ ها برای ولوهای رزوه‌ای NPT، فلنجی، جوش ساکتی و جوش لب به لب کاربرد دارند. ساخت بدنه تمامی والوها با توجه به سایز به دو روش ریخته گری و فورج انجام می گیرد و همچنین ساخت و تعمیر بونت، بال، پلاگ، محور، نازل، کاور، لاینر، سیترینگ و غیره در کارخانه انجام می پذیرد. این مدل شیر توپی تاپن تری بال یا همان توپی از قسمت بالا مونتاژ می شود. مجرابند شیر گوه ای با زاویه 3 تا 5 درجه به شکل مخروطی استوانه می باشد که این نوع مجرابند مخروط، آببندی کامل بین آن و نشیمنگاه را فراهم می کند. گفتنی است؛ طبق تصویب و ابلاغ ستاد کارگروه تنظیم بازار از سوم بهمن ماه نرخ خرید شیر خام از دامدار با کیفیت 3.2 درصد چربی و با میکروبی یک میلیون 630 تومان اعلام شد و قیمت محصولات لبنی نیز 9 درصد افزایش یافت.