راهکارهای بهبود گردشگری پزشکی در ایران در چشم انداز سال 1403 هجری قمری

راهکارهای بهبود گردشگری پزشکی در ایران در چشم انداز سال 1403 هجری قمری

هفتمین رویداد فعالان، کارآفرینان و مدیران کسب و کار در اکوسیستم نوآورانه سلامت کشور با نام مدتک تاک (MTT7) در روز پنج شنبه 19 اسفند ماه 1402 تحت حمایت مدتورپرس در مرکز زبان فارسی برگزار شد.

دکتر علی بزازی، مدیر عامل گردشگری پزشکی، یکی از بازیگران موفق اکوسیستم گردشگری سلامت ایران و از حامیان هفتمین کنفرانس مدتک تک، در این مراسم به بیان وضعیت گردشگری پزشکی در ایران پرداخت. از آنچه این محیط در سال 1402 تجربه کرد تا فرصت ها و قابلیت های این منطقه در سال 1403.
به گفته بزازی، توریسم درمانی یکی از پردرآمدترین حوزه های گردشگری در ایران است و با تخصص بالای پزشکی در ایران، در کنار سایر قابلیت های طبیعی کشور از جمله چهار فصل در ایران و فرهنگ و تاریخ غنی آن، ما را به خود اختصاص داده است. نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری پزشکی استفاده کنیم و برای بهره‌برداری کامل می‌توان گفت که در این سال‌ها فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.
مدیر عامل گردشگری پزشکی در این باره گفت: به طور متوسط ​​هر گردشگر پزشکی 3 برابر میانگین درآمد یک گردشگر برای کشور درآمد دارد که با نگاهی به آمارهای جهانی متوجه می شویم که کانادا رتبه اول و ایران رتبه 46 را دارد و در گردشگری سلامت، رشته ها زیبایی، ارتوپدی و قلب برجسته ترین هستند.» و عروق خونی بیشترین سهم را در بازارهای جهانی دارند.

گردشگری سلامت؛ صنعت سودآور


وی به بکر بودن صنعت گردشگری سلامت برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در سال 2022 حجم بازار گردشگری سلامت در جهان به 115 میلیون دلار خواهد رسید و این رقم تا سال 2032 به 346 میلیارد دلار خواهد رسید.
به گفته بازی، به آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت مبنی بر ورود بیش از 1200 گردشگر سلامت به کشور قابل استناد نیست. بر اساس اظهارات وزیر، بیش از یک میلیارد دلار ارز از طریق توریسم درمانی وارد کشور شده است. همچنین در برنامه هفتم توسعه 7 میلیارد یورو برای گردشگری سلامت پیش بینی شده است.
وی افزود: به گفته وزیر بهداشت 60 کشور برای دریافت خدمات پزشکی به ایران آمده اند که مربوط به کشورهای همسایه است.
بزازی تاکید کرد: کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند به دلیل عدم آگاهی از توریسم درمانی نمی توانند راهنمای صحیحی برای کسب و کارهای نوآورانه داشته باشند و معتقدم با تعداد کشورهای دنیا اگر برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم می توانیم پول.» ارز و ما نباید در این انتظار از تنظیم کننده وجود دارد. “اگر می دانید کدام کشورها می توانند در گردشگری سلامت درآمد کسب کنند، سفارتخانه ها می توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند.”
به گفته مدیرعامل شرکت گردشگری پزشکی، روش‌های بازاریابی در گردشگری سلامت متنوع هستند و اغلب وب‌سایت‌ها، لینکدین، شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های مؤثر هستند.

دکتر علی بزازی; مدیر عامل گردشگری پزشکی: به طور میانگین هر گردشگر پزشکی 3 برابر میانگین درآمد یک گردشگر برای کشور درآمد دارد و با نگاهی به آمارهای جهانی متوجه می شویم که کانادا در رتبه اول و ایران در رتبه 46 قرار دارد.در گردشگری سلامت، رشته ها زیبایی، ارتوپدی و بیماری های قلبی عروقی بیشترین سهم را در بازارهای جهانی دارند.

بزازی همچنین اطلاع رسانی در کشورهای همسایه را ابزاری مهم در افزایش ارز و توسعه گردشگری پزشکی دانست.
بزازی گفت: در گردشگری پزشکی می توان از گردهمایی شرکت های متخصص در زمینه های مختلف بهره مند شد و مشاوره های لازم را به بیماران در تمامی زمینه های بهداشتی ارائه کرد، زیرا برون سپاری این امور به بیمارستان ها زمان زیادی می برد و به عنوان راه حلی یک شرکت متخصص در این زمینه باید بتوانیم تمامی نیازها را پوشش دهیم.»

چگونه صنعت گردشگری سلامت را در ایران توسعه دهیم؟

مدیرعامل شرکت گردشگری پزشکی به راهکارهای بهبود گردشگری پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه تسهیلات و مشوق های مالی به سرمایه گذاران در حوزه سلامت، نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و اقامتی مرتبط با گردشگری پزشکی و ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد. ارائه خدمات به گردشگران پزشکی و تنوع بخشیدن به خدمات.» رقابت با کشورهای همسایه یکی از اقدامات اساسی برای بهبود گردشگری پزشکی است.
به گزارش بزازی، سایت وزارت امور خارجه شرایط سفر به ایران را در چهارمین و بدترین حالت ارائه کرده و در توضیحات خود زندان، گروگان گیری و دزدی کودکان را از عواقب آن ذکر کرده است. از سفر به ایران. بنابراین در چنین فضایی نیازمند تلاش زیادی برای ایجاد اعتماد عمومی هستیم تا بتوانیم ورود گردشگران سلامت به کشور را افزایش دهیم.

منبع: https://medtourpress.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

#راهکارهای #بهبود #گردشگری #پزشکی #در #ایران #در #چشم #انداز #سال #هجری #قمری

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم