نقش نوآوری در صنعت آزمایشگاه پزشکی

نقش نوآوری در صنعت آزمایشگاه پزشکی

هفتمین رویداد فعالان، کارآفرینان و مدیران کسب‌وکار در اکوسیستم سلامت نوآورانه کشور با عنوان MedTaktak (MTT7th) در روز پنج‌شنبه 19 اسفند 1302 تحت حمایت MedTour Press در مرکز زبان فارسی برگزار شد.
سیامک مرابصامی، دکتر بیوتکنولوژیست پزشکی و دانشیار انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در این مراسم در زمینه تشخیص آزمایشگاهی به عنوان اقتصاد رو به رشد در صنعت سلامت سخنرانی کرد.

صنعت آزمایشگاه های پزشکی در سال های اخیر چقدر نوآور بوده است؟

سامی در این باره گفت: به عنوان فردی فعال در حوزه نظارتی می‌خواهم در مورد چالش‌های انطباق حوزه سلامت با نوآوری صحبت کنم، اولین مسئله این است که آزمایشگاه را مکانی برای خرید یا انجام آزمایش ندانید. زیرا این رویکرد بسیار تقلیل گراست و در واقع آزمایشگاه محل تولید داده های بهداشتی است.
به گفته دکتر مرابصامی، تجربه نوآوری در صنعت سلامت در ایران کم نبود، اما یکی از تحولاتی که در دوران کرونا رخ داد، آزمایش در محل بود و این روش در زمانی اجرا شد که حتی یک بار تشخیصی هم انجام نشد. کیت به کشور ما وارد شده بود!

میرابصامی تاکید کرد: به طور متوسط ​​سالانه 30 هزار آزمایش انجام می شود که این تعداد در زمان ابتلا به کرونا به 150 هزار مورد رسید، این یعنی شناسایی نیازهای مردم در شرایط مساعد و پاسخگویی به آن در شرایطی که هنوز نسخه های الکترونیکی درست نوشته نمی شود. که.”
این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی ادامه داد: آنچه از آن به عنوان سیاست سلامت یاد می شود مجموعه رویه ها، قوانین و مقررات در جامعه است که باید خود را با آن وفق دهیم.

عدم وجود ادبیات مشترک در نظام سلامت

سامی در ادامه به ضرورت تحول در سیاست های نظام سلامت اشاره کرد و گفت: از زمان اجرای سیاست های نظام سلامت در سال 1392، مردم حتی به فکر ایجاد دسترسی به خلاقیت و نوآوری نبوده اند و به همین دلیل، عدم وجود مشترک ادبیات در حوزه مدیریت سلامت چالش هایی را ایجاد کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری رویدادهای اکوسیستم سلامت، مسئولان وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی در کنار بخش خصوصی برای رفع مشکلات موجود در این حوزه حضور یابند.

منبع: https://medtourpress.ir/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/

#نقش #نوآوری #در #صنعت #آزمایشگاه #پزشکی

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم