آیا هوش مصنوعی بیمارستان ها را تغییر می دهد؟

آیا هوش مصنوعی بیمارستان ها را تغییر می دهد؟

بیل فرا، مدیر و رئیس هوش مصنوعی در Deloitte، یکی از معتبرترین شرکت‌های آینده‌نگر و تحقیقاتی جهان، می‌گوید که جنون مولد هوش مصنوعی فرصت‌های شگفت‌انگیز و امیدوارکننده‌ای را برای سیستم‌های سلامت به ارمغان می‌آورد. وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ها برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی مولد باید استانداردهای مناسبی را برای انجام و پیگیری پروژه های پیشگام خود در این زمینه و در مراحل اولیه ایجاد کنند تا بتوانند به سرعت تعیین کنند که کدام پروژه ها را ادامه داده و گسترش دهند. محدوده. یا هر کدام را زودتر رها کرده و متوقف کنند.

صنعت سلامت آمریکا نیز در برابر نوآوری مقاوم است!

درست مانند مشکلی که در اکوسیستم سلامت ایران با آن روبرو هستیم، بخش مراقبت های بهداشتی آمریکا نیز از نظر تحول دیجیتال از نظر تاریخی از سایر صنایع عقب مانده است. بسیاری از آمریکایی‌ها برای نیازهای بانکی، خرده‌فروشی، سفر و گردشگری خود، همان تجربیات دیجیتالی راحت و شخصی‌شده‌ای را می‌خواهند که به آن عادت کرده‌اند. خدماتی که تحت عنوان تحول دیجیتال تحولات عمده ای را در زمینه هایی مانند تجارت الکترونیک، فناوری مالی و بسیاری از بازارهای دیگر ایجاد کرده است. اما به نظر می رسد صنعت سلامت آمریکا نیز در برابر تغییرات مقاوم است و هنوز نتوانسته چنین تجربیات دیجیتال یکپارچه ای را ارائه دهد.

به نظر می رسد بحث تحول دیجیتال در بخش سلامت و بهداشت و درمان با سایر صنایع متفاوت بوده است. بیل فرا در این زمینه معتقد است: «در سال‌های اخیر، بیشتر صنایع از آنالوگ به دیجیتال تغییر کرده‌اند، اما در حوزه سلامت، احساس می‌کنم که از آنالوگ به الکترونیکی رسیده‌ایم و اکنون به دیجیتال رسیده‌ایم در قالب الکترونیکی و ما چیزی را دیجیتالی نکرده‌ایم، به همین دلیل است که ما دستاوردهایی را که در سایر صنایع دیده‌ایم در حوزه سلامت مشاهده نکرده‌ایم، “زیرا ما به سادگی فرآیندهای آنالوگ را دریافت کرده‌ایم و آنها را الکترونیکی کرده‌ایم.” صنعت سلامت را متحول می کند».

هوش مصنوعی و تحول بزرگ دیجیتال

اما به نظر می رسد که اکنون که شوق بهره وری هوش مصنوعی در حال گسترش است، بخش مراقبت های بهداشتی و صنعت سلامت می توانند در نهایت “وارد عصر اجرای روش های دیجیتالی کار” شوند. او معتقد است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها باید در اسرع وقت از قابلیت های مولد هوش مصنوعی استفاده کنند. او بر این باور است که هوش مصنوعی مولد، شیوه عملکرد صنعت مراقبت های بهداشتی را به طور اساسی تغییر خواهد داد. وارا می‌گوید: «بازیکنان مراقبت‌های بهداشتی باید از هم‌اکنون شروع کنند و زمان بیشتری را صرف ساختن ساختارهای پروژه‌های آزمایشی هوش مصنوعی خود کنند.

اما قبل از اینکه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یک آزمایش هوش مصنوعی را راه اندازی کنند، تعیین معیارهایی برای ردیابی مهم است. در حالی که بسیاری از سیستم های سلامت و تندرستی واقعاً این کار را انجام نمی دهند. با ایجاد معیارهای مناسب در ابتدای پروژه های هوش مصنوعی، اگر معیارها نشان می دهد که ابزار هوش مصنوعی ارزش استفاده ندارد، ارائه دهنده می تواند به سرعت پروژه را حذف کند.

بیل فارا، مدیر و رئیس هوش مصنوعی Deloitte:

در سال‌های اخیر، بیشتر صنایع از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده‌اند و در واقع چیزی را دیجیتالی نکرده‌ایم، به همین دلیل است که ما دستاوردهای مراقبت‌های بهداشتی را در صنایع دیگر ندیده‌ایم «زیرا ما به سادگی از فرآیندهای آنالوگ استفاده کردیم و آنها را الکترونیکی کردیم بدون اینکه صنعت سلامت را به‌طور دیجیتالی تغییر دهیم.»

استفاده از هوش مصنوعی مولد در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی هنوز در مراحل اولیه است و کارهای تکراری زیادی باید انجام شود، بنابراین بیمارستان‌ها نباید از لغو پروژه‌ای که بازگشت سرمایه را ارائه نمی‌دهد خجالتی داشته باشند. اما آنچه مهم است این است که آینده بیمارستان ها با توجه به هوش مصنوعی و البته توسعه صنعت مراقبت در منزل و فعالیت بیشتر شرکت ها و استارت آپ های مرتبط با آن متحول خواهد شد. برنده نهایی کسی است که روی این زمینه ها تمرکز کند و به درستی سرمایه گذاری کند.

منبع: https://medtourpress.ir/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF/

#آیا #هوش #مصنوعی #بیمارستان #ها #را #تغییر #می #دهد

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم