استارتاپی که صنعت فیزیوتراپی را متحول خواهد کرد

استارتاپی که صنعت فیزیوتراپی را متحول خواهد کرد

Band Connect، یک استارت‌آپ فناوری پزشکی (MedTech) که تجربه‌ی فیزیوتراپی را متحول کرد، از دریافت حق اختراع در ایالات متحده خبر داد. این دستاورد نقطه عطف مهمی در سفر تجاری Bandconnect خواهد بود و موقعیت آن را به عنوان یک استارتاپ پیشرو در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی تقویت خواهد کرد.

این استارت‌آپ قبلاً یک پلتفرم سلامت متصل ایجاد کرده است که فیزیوتراپ‌ها را قادر می‌سازد تقریباً همان تجربه کلینیک را برای بیماران در خانه‌هایشان بازسازی کنند. فناوری که به حفظ تداوم درمان بیمار در خارج از کلینیک کمک می کند و مزایای بالینی و اقتصادی را هم برای بیمار و هم برای کلینیک شناسایی می کند. گسترش تجربه فیزیوتراپی کلینیک به منازل بیماران هدف اصلی این استارت آپ است. فیزیوتراپیست ها به دلیل ناتوانی در مدیریت یا راهنمایی صحیح بیماران در طول ویزیت های کلینیک، همواره با محدودیت ها و مشکلاتی در تکمیل فرآیند درمان مواجه هستند. این مشکلی است که آنها را قادر می سازد تعداد محدودی از بیماران را ویزیت کنند و معمولاً با بیماران زیادی روبرو می شوند که درمان خود را نصف و نیمه از یک مکان به مکان دیگر رها می کنند.

فناوری توسعه یافته و ثبت شده توسط این شرکت نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ در صنعت فیزیوتراپی است. برخلاف سایر پلتفرم‌های موجود که بر حوزه فیزیوتراپی متمرکز شده‌اند، BandConnect اولین راه‌حل تایید شده بالینی و شرایط خاص را ارائه می‌کند که از تمرینات مبتنی بر حسگر بدون نیاز به دوربین یا حسگر روی بدن استفاده می‌کند. این استارت آپ از ابزارهای ساده ای مانند بازوبند و ماساژور برای ادامه درمان بیماران در خانه و متصل به یک پلت فرم آنلاین استفاده می کند.

کارشناسان بر این باورند که این پتنت در کنار نتایج اولیه آزمایشات بالینی این استارت آپ آمریکایی، گامی بزرگ در اعتبار بخشیدن به رویکرد نوآورانه آن برای تغییر صنعت فیزیوتراپی است. ابی مک اینترف، یکی از بنیانگذاران این استارت آپ می گوید: ما می خواهیم تجربه فیزیوتراپی را هم برای پزشکان و هم برای بیماران با تمرکز بر نتایج بالینی و اقتصادی بهتر تغییر دهیم.

در عصری که کلینیک‌های فیزیوتراپی با افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد همراه با افزایش مشکلات بیماران با ویزیت‌های مداوم مواجه هستند، یا شاهد هستیم که استارت‌آپ‌ها و طرح‌های فناوری محور می‌خواهند این کلینیک‌ها را به‌طور کامل از بازار حذف کنند، Bandconnect راه‌حل جدیدی ارائه می‌کند. به عنوان شکلی از درمان ترکیبی که برای بیماران مفید است و کار کلینیک ها را بهبود می بخشد. این نوآوری در فناوری به فیزیوتراپیست ها اجازه می دهد تا پروتکل درمانی خود را با بهبود ارجاع به کلینیک تقویت کنند. آزمایشات اولیه فناوری این شرکت نوظهور، کارایی دو برابری روش های درمانی را برای بیماران نشان داده است.

رویکرد این استارت آپ می تواند مراقبت از بیماران آسیب پذیری را که به دلیل محدودیت های جغرافیایی نمی توانند به خدمات فیزیوتراپی مناسب دسترسی داشته باشند، امکان پذیر کند.

منبع: https://medtourpress.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86/

#استارتاپی #که #صنعت #فیزیوتراپی #را #متحول #خواهد #کرد

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم