دندان‌پزشکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 3m-healthtourism

رشته دندانپزشکی ، یکی از شاخه های پرطرفدار پزشکی است که در سطح عمومی شامل بررسی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری های دهان و دندان می‌شود و نیاز به مهارت و توانایی های فردی خاصی نیز دارد. در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص داده و درمان کند. پس با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان، افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند، باید از دانش، هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردار باشند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره مشکلات مربوط به دهان، دندان و فک خود به دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور مراجعه نمایید. در صورتی که درمان شما نیاز به تخصص خاصی داشته باشد به دندانپزشک متخصص ارجاع داده می شوید. متخصصین بیماری های دهان، فک و صورت وظیفه تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دهان را دارند.

اگر به ندرت این مسئله اتفاق می افتد، شاید آزاردهنده باشد، اما مجله خبری توریسم سلامت نیست سراغ درمان بروید، چون باعث کم آبی بدن، عفونت و یا مشکلات دیگر نمی شود. به گزارش واشنگتن‌پست به دو گروه از افراد مورد آزمایش در یک تحقیق،مسواک، نخ دندان و خمیردندان یکسان داده شد اما نوع دهان‌شویه‌هایشان با هم فرق داشت. دانشجویان روزانه برای شرکت در کنکور باید تا تاریخی که سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام کنکور اعلام کرده از دانشگاه انصراف بدن. کمتر کسی هست که تا ۱۸ سالگی و ورود به دانشگاه هیچ دندان ترمیم شده ای نداشته باشه. همچنین، از این پس شهریه رشته‌های کم طرفدار نسبت به سایر رشته‌های پرطرفدار، پایین‌تر خواهد بود. به این ترتیب واحدهای دانشگاهی برای بهبود کیفیت آموزش خود تلاش بیش‌تری می‌کنند تا بتوانند شهریه‌ای درخور امکاناتی که در اختیار دانشجو می‌گذارند، دریافت کنند.

http://coopna.ir

این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. به میناکاری در مواردی شکل‌دهی زیبایی دندان‌ها نیز گفته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی است. دندان‌پزشک می‌تواند با سوهان دادن یا برداشتن مقداری از مینای دندان، آن را تغییر شکل دهد. این فرایند معمولاً دردناک نیست و می‌تواند اثرات فوری داشته باشد.

خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش آموزان روستایی ارائه می‌شود

رشته دندانپزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان دارد و بهتر است نام این رشته را دهان پزشکی نامید. با کسب علم در این رشته فرد قادر به تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان خواهد بود. ترمیم دندان‌های آسیب دیده در کنار داشتن داده‌های به روز و اطلاعات تئوری کامل، نیاز به دستان هنرمند دارد. بنابراین بحث عملی در این رشته باتوجه به ترس عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

تجهیزات دندان پزشکی

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نسبتا دید دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته انجام می‌شود. معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد. ازاین‌رو یکی از روش‌های ترمیمی برای رفع مشکلات دندان‌های آسیب‌دیده، تاج‌گذاری روی دندان‌هاست.

  • پریودنتیست یا متخصص لثه، وظیفه تشخیص و درمان بیماری های لثه و دیگر بافت های نرم دهان را بر عهده دارد.
  • همچنین افزایش رعایت بهداشت دهان و دندان در جامعه نیز عامل دیگری در کاهش مراجعه کننده خواهد بود.
  • به منظور آسودگی بیشتر شما عزیزان، بخش رادیولوژی دهان، فک و صورت با استفاده از امکانات رادیوگرافی دیجیتال در کلینیک سامیا آماده خدمت رسانی می باشد.
  • باتشکر از مدیریت محترم کلینیک دندانپزشکی قلهک، تمامی موارد رفاهی و تخصصی که شما دنبالش باشید دراین کلینیک میتونید پیداکنید.
  • در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم