سونامی مونوگرام و یک روند جدید استارتاپی

سونامی مونوگرام و یک روند جدید استارتاپی

در اکتبر سال جاری، بسیاری از مردم برای اولین بار با مفهوم طول عمر زمانی که روی جلد مجله تایم با تیتر “Live to 120” ظاهر شد، آشنا شدند. یک صنعت و روند جدید که تلاش می کند روند پیری را از طریق فناوری و سبک زندگی کند کند. امکان رسیدن افراد به سن 120 تا 140 سال. پیری سالم که در آن هنوز می توان کار کرد و از زندگی لذت برد.

اما زمانی که تایم آن جلد معروف را منتشر کرد، مدت‌ها بود که استارت‌آپ‌هایی با عمر طولانی متولد نشده بودند. استارت‌آپ‌هایی که روی آینده سلامت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اگرچه تعداد آنها در دنیا کم است، اما به عنوان یکی از روندها و حوزه‌های رو به رشد و امیدوارکننده در اقتصاد نوآوری سلامت معرفی می‌شوند. طول عمر در حال حاضر در میان جامعه استارت آپی، حداقل در بخش سلامت آن، به خوبی شناخته شده است و این روزها بسیاری در مورد آن صحبت می کنند. دور از ذهن نیست که در سال 1403 شرکت ها و سرمایه گذاران خطرپذیر بیشتری در جهان وارد این بازار شوند، اما تاکنون تحرکاتی در این بازار در ایران رخ داده است و کم کم افرادی از طبقه تجاری یا ثروتمند. ایرانی ها به دنبال استفاده از خدمات Longevity برای دستیابی به زندگی طولانی تر و سالم تر هستند.

استارت آپ های این حوزه به دلیل طولانی مدت و تا حدودی گران بودن خدمات، مجلل ترین و مرفه ترین قشر جامعه از جمله مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های بزرگ را هدف قرار داده اند، اما این امر دور از هدف نیست. به خاطر داشته باشید که طول عمر در سال‌های آینده به طبقه متوسط ​​ایران می‌رسد که مشتریان آن در سال‌های اخیر به روی گرایش‌هایی مانند رژیم‌های غذایی و غذاهای سالم باز بوده‌اند. شاید این زمانی باشد که موجی از استارت آپ ها، شرکت ها و خدمات مختلف در این زمینه شکل بگیرد.

چرا طول عمر مهم است؟

درسا گالائی، مدیرعامل استارتاپ Zinom Longevity، متخصص در این زمینه، یکی از سخنرانان اصلی هفتمین رویداد MTT 7TH بود. وی در این ارائه با موضوع صنعت طول عمر و روند افزایش زندگی و فرصت های شغلی گفت: با مروری بر 60 سال گذشته متوجه می شویم که تقریبا 50 درصد از زندگی خود را در شرایطی می گذرانیم که از سلامتی مناسب برخوردار نیستیم و این نگرانی وجود دارد. ما را وادار کرد فکر کنیم که چگونه می توانیم روندی داشته باشیم.» با افزایش طول عمر سالم ما افزایش می یابد؟
به گفته جلای، ما در مفاهیم و سیاست های اقتصادی با واژه سونامی نقره ای مواجه هستیم. نقره به معنای موهای نقره ای رنگ و سونامی به معنای موجی قوی است که مردم آمادگی مقابله با آن را ندارند و در نهایت آسیب زیادی به جا خواهد گذاشت.
وی در این خصوص تاکید کرد: در مجموع این اصطلاح به این معناست که تعداد سالمندان و افرادی که در سنین بالا در شرایط غیربهداشتی زندگی می کنند رو به افزایش است. به گفته مدیرعامل Zinom Longevity، یک رویداد بزرگ در سال 2022 رخ داد، پیش بینی دوره 2000 تا 2050 که می گوید جمعیت بالای 50 سال با سرعت نسبتاً شدیدی در حال افزایش است!
جلایی با تاکید بر اینکه ایران جزو 10 کشوری است که این اتفاق با سرعت بالایی در حال وقوع است، گفت: این رشد 2.7 برابری جمعیت بالای 60 سال باعث می‌شود بیش از 50 درصد از هزینه‌های خود را صرف درمان کنیم.

دانش پشت استارت آپ های با عمر طولانی چیست؟

به گفته جلای، یکی از اولین جلوه های آن این است که دیگر نیروی کار نداریم، اما در مقابل افرادی که نیاز به پوشش بیمه ای دارند، هزینه درمان و مراقبت به تدریج بالا می رود. به گفته وی، نکته جالب ماجرا این است که کارگران وزارت بهداشت و درمان با روند پیری روبه‌رو می‌شوند و دیگر نمی‌توانیم به نیروی کار چابک و جوان تکیه کنیم، زیرا آنها نمی‌توانند خدمات خوبی به ما ارائه کنند.
گلی با اشاره به مقاله‌ای که در سال 2013 در مجله نیچر منتشر شد، گفت: در این مقاله او نوشت که ما در نهایت می‌فهمیم که با بالا رفتن سن چه اتفاقی در سلول‌های بدن ما می‌افتد و چگونه این پیری به انواع بیماری‌ها تبدیل می‌شود. او در اوایل سال 2023، خبر CNN را با عنوان «موش جوان شد!» منتشر کرد.
به گفته Jalay، افرادی هستند که این آزمایش را روی خود انجام می دهند، مانند برایان جانسون که استارتاپ خود را در دره سیلیکون آمریکا فروخت و گفت: من حاضرم سالی دو میلیون دلار روی خودم سرمایه گذاری کنم تا بدنم کمتر شود. بیش از آن.” شناسنامه ات را به من نشان بده.»
جلایی همچنین از ورود سازمان جهانی یا سازمان بهداشت جهانی به صنعت طول عمر خبر داد و تاکید کرد: طول عمر چند معیار اصلی دارد که اولی پیشگیری از پیری که ریشه اصلی همه بیماری هاست و دومی کشف پیری است. سومی یافتن علاج پیری و نکته آخر این است که سرمایه گذاری در بدن تا حدی است که بتوان ثابت کرد سن بدن کمتر از سن شناسنامه است.

وقتی به جای ظاهر به داخل بدن توجه می شود

طول عمر علمی با هوش مصنوعی است که به ما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل عمیق تری از وضعیت بدن خود انجام دهیم. برای مثال، استارت‌آپ Zinom Longevity سرویسی را معرفی کرد تا با به کارگیری رویکردی پیشگیرانه، نقشه راه شخصی‌سازی شده برای پیری افراد را ارائه دهد.
به گفته مدیرعامل Zinom Longevity، مشکلی که اکثر ما از آن غافل هستیم این است که بسیاری از فعالیت‌ها را در زندگی روزمره به اشتباه انجام می‌دهیم و این مشکل روند پیری را تسریع می‌کند. سلول های بدن ما.»

منبع: https://medtourpress.ir/%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE%DB%8C/

#سونامی #مونوگرام #یک #روند #جدید #استارتاپی

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم