آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی! | 3m-healthtourism

هر چی مواد دندانپزشکی گرونتر باشه دستمزد بیشتری هم معمولا میگیرن. حقوق منشی و دستیار دندانپزشک و رهن و اجاره مطب و … هم هست که اونم نسبت به درامدش معمولا چندان چشم گیر نیست. در کل باید اون زمان بسنجید ببینید درامد و تعداد مشتری هاتون نسبت به کل هزینه های اولیه و هزینه های جاری بیشتره یا نه. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

http://coopna.ir

دانشجويان در اين رشته در طول دوره تحصيل با روش ساخت انواع دندان‌های مصنوعی آشنا مي‌شوند و در مطب دندانپزشكان به عنوان دستيار مشغول كار مي‌شوند. با پیشرفت علم، در رشته دندانپزشکی علاوه بر درمان بیماری‌های دهان و دندان به مواردی همچون حفظ زیبایی از طریق اقدامات ترمیمی و ارتودنسی نیز پرداخته شد. طبق گزارش انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران بیکاری در رشته دندانپزشکی ۳۰ درصد است، یعنی از هر 10 نفری که مدرک دکتری رشته دندانپزشکی دارند، 3 نفر از آنها بیکار می‌باشند. مسائلی دیگری که در درآمد و بازار کار یک دندانپزشک وجود دارد توانایی انجام ماهرانه کار و توانمندی در انجام کارهای ظریف دندان و همچنین برقراری ارتباط خوب با بیمار است، درواقع این موارد با درآمد دندانپزشکان رابطه مستقیم دارد. با این حال اهمیت زیبایی دندان در بین مردم رو به افزایش است که فرصت شغلی بسیار مناسبی برای متخصصین این رشته به ارمغان می‌آورد. نکته مثبت این شغل این است که اکثرمراجعه کننده‌ها یک دندانپزشک را بر می‌گزینند و به مراجعه‌کننده‌ی دائمی آن دندانپزشک تبدیل می‌شوند.

البته اگه کسی اشتباهی کنه یه چیزی هست به نام بیمه پزشکی که خسارتش رو در بعضی موارد میدن و پزشک یا دندانپزشک متضرر نمیشه زیاد. منظورم اینه خیلی از دندانپزشک های عمومی تخصص هم نمیگیرن ولی کار تخصص رو انجام میدن حالا یا خوب یا بد به هر حال انجام میدن! یعنی شاید بشه گفت فعلا در رشته دندانپزشکی به اندازه پزشکی گرفتن مدرک تخصص الزامی نیست!!! دلیل دیگش این هست که اختلاف درامد دندانپزشک عمومی و بعضی متخصص های رشته دندانپزشکی شاید به اندازه اختلاف درامد پزشک عمومی و متخصص اونقدها چشمگیر نباشه (بازم میگم در ۱۰۰ درصد موارد اینجور نیست همیشه). اما ممکنه این روند همینجور ادامه پیدا نکنه و با اگاه تر شدن اطلاعات اکثر مردم و زیاد شدن متخصص ها، ادامه تخصیل در مقطع تخصص رشته دندانپزشکی هم به اندازه پزشکی در چند سال آینده ضروری بشه.

  • ترمیم و بازسازی دندان های طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندان ها بخشی از وظایف متخصصان این شاخه رشته دندانپزشکی است.
  • این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است.
  • بازرس‌کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور، در ارتباط با ماجرای واردات یونیت های دندانپزشکی، توضیحاتی ارائه داد.
  • میزان شهریه دانشگاه آزاد از طریق هیئت امنا تعیین می‌شود و معمولا هر ساله ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

باید به این مورد اشاره کنیم که هر ساله در ایران حدود ۱۲ هزار دندانپزشک در دانشگاه ها پذیرش می شوند. افرادی که برای خود مطب شخصی دارند، با توجه به موقعیت مطب، تجربه و بازاریابی، می توانند درآمد داشته باشند. افرادی هم که در کلینیک ها مشغول به کار هستند، معمولا حقوق ثابتی داشته و البته ممکن است درصدی بابت حق عمل دریافت کنند. ، اندودانتیکس، پاتولوژی دهان، ترمیمی، پروتزهای دندانی و… را بگذراند. بعد از گذراندن این دو سال، دانشجویان باید در امتحان جامع علوم پایه شرکت کنند پس از آن، دانشجو وارد دوره تخصصی خواهد شد. طبق چارت اعلامی برای این رشته، داوطلبان در دو سال اول درس های پایه پزشکی را می گذرانند که این دروس عبارتند از فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی، باکتری شناسی، بیوشیمی، ژنتیک و… .

علاقه به چه میزان در انتخاب رشته دندان‌پزشکی موثر است؟

مجله خبری توریسم سلامتپزشکان هر تخصصی که داشته باشند قبل از انجام و شروع درمان های خود نیاز به عکس رادیولوژی دارند. متخصصین رادیولوژی معمولا در مراکز تصویر برداری از بدن مشغول به کار هستند. ، یک دست دندان کامل متحرک یا سایر انواع دندان مصنوعی، طرح درمان ایمپلنت ‌های دندانی و انجام درمان‌ های ایمپلنت ‌های درمانی، روکش ‌های زیبایی توسط متخصص پروتز ساخته و طراحی می گردد.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی – زیبابی

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم