آشنایی با دندانپزشک عمومی و 32 کاری که برای مراجعان انجام می دهد | 3m-healthtourism

دندان‌پزشک با بررسی دندان‌ها و موقعیتی که دارند و همچنین وضعیت دندان‌های سالم باقی‌مانده بهترین شیوه درمانی را توصیه خواهند کرد. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

  • اما اغلب دندان‌پزشکان مطب شخصی داشته و به طور مستقل کار می‌کنند.
  • در همه جای دنیا صنعت پزشکی از پردرآمدترین حرفه ها به حساب می آید و برای آن حتما بازارکار وجود دارد.
  • دندان مصنوعی در شکل‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شود و هدف آن جایگزینی دندان از‌دست‌رفته است.
  • اما میانگین درآمد یک دندان‌پزشک می‌تواند در ماه بین 40 تا 50 میلیون تومان باشد.
  • تا به اینجا انواع خدمات دندانپزشکی و کاربرد آنها را با هم مرور کردیم.
  • دندان‌پزشک با مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز می‌کند و به آنها شکل می‌دهد.
متقاضیان برای تحصیل فقط ملزم به پرداخت هزینه اندک سالانه ۶۰۰ یورو تا ۱۵۰۰ یورو برای تحصیل در این کشور هستند. محدودیت پذیرش برای تحصیل رشته دندان‌پزشکی، در تمامی دانشگاه‌های کانادا وجود دارد و آن دسته از داوطلبانی که رزومه تحصیلی قابل توجه و همچنین مدرک زبان معتبر داشته باشند، از شانس بیش‌تری برای دریافت پذیرش از دانشگاه مربوطه برخوردار خواهند بود. افرادی که می‌خواهند در رشته‌ دندان‌پزشکی در کانادا تحصیل کنند، در مرحله اول باید ۲ تا ۴ سال در یکی از دانشگاه‌های این کشور، در رشته‌های مرتبط با پزشکی هم‌چون علوم تجربی، زیست‌شناسی، روان‌شناسی و … تحصیل کرده و مدرک لیسانس این رشته‌ها را دریافت کنند. بورسیه‌های دندان‌پزشکی ترکیه، هزینه‌های شهریه و خوابگاه دانشجویی و بیمه دانشجویان را پوشش می‌دهد. هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور سالانه در حدود 20 هزار دلار می‌باشد.

و در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند. حقیقت اینه که وضعیت بهداشت دهان ودندان توی ایران داره بدتر میشه! یعنی روز به روز تعداد دندون های پوسیده مردم ایران بیشتر میشه و نیاز به دندانپزشک هم بیشتر میشه و قطعا تا چند سال آینده میشه پیش بینی کرد این وضعیت بد دهان و دندان در ایران ادامه پیدا میکنه. الان متاسفانه خیلی از جوان های ما سیگاری و قلیونی شدن، مصرف نوشیدنی های گاز دار و نوشابه ها، بالا رفتن میانگین سنی کشور و خیلی چیزای دیگه عامل افزایش پوسیدگی دندان بین مردم ما شدن. حدود ۸۰ درصد ایرانی های بالای ۶۰ سال دندان مصنوعی دارن و تقریبا همه دندون هاشون رو از دست دادن!!!

http://coopna.ir

یا مثلا طرف وقتی وضع مالیش خوبه یه مقطع میره نگین میزاره واسه دندونش، ارتودنسی و کارای زیبایی میکنه، جرم گیری و بلیچینگ و … چیزهایی که شاید از نظر خودش ضرورتی ندارن و بدون اونها هم میشه به حیات مبارک ادامه بده! ولی وقتی وضع مالیش خراب میشه نه نگین میزاره، نه ارتودنسی، نه جرم گیری دندان، با همون دندون های زرد میسازه! یه چیزی هست مثل عمل زیبایی دماغ طرف وقتی پول نداره با همون دماغ فعلیش مجبور بسازه!

تقویم آموزشی

با گذشت زمان و با جدا شدن ممجله خبری توریسم سلامتهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد.

بریج دندان

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم