رشته پزشکی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر | 3m-healthtourism

مجله خبری توریسم سلامت گروه تجربی که به دنبال قبولی در رشته پزشکی هستند باید با توجه به آخرین تغییرات کنکور سراسری خود را برای کنکور سراسری آماده کنند. یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری در سال 1402 حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور سراسری است. این بدین معنی است که داوطلبان گروه تجربی تنها باید به سوالات دروس تخصصی در کنکور پاسخ دهند. بنابراین داوطلبان گروه تجربی برای قبولی در رشته پزشکی باید به سوالات پنج درس تخصصی زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی با دقت زیادی پاسخ دهند. حذف دروس عمومی تنها تغییر مهم کنکور سراسری در سال 1402 نیست.

  • بعضی رشته ها مثل زنان و روانپزشکی هم علاوه بر ازمون کتبی جدیدا براشون مصاحبه گذاشتن.
  • شما داوطلبان گرامی برای این که بتوانید به درستی مطالعه کنید، باید عادات مطالعه خود را بررسی کنید.
  • دوره‌ی کارورزی شیفت‌های شب زیادی دارد و مسئولیت‌های زیادی بر دوش یک اینترن است.
  • همچنین نمره آزمون زبان در آزمون های معتبری مانند تافل یا آیلتس نیز باید قابل قبول باشد.
  • روی علائم و گزارش‌های بیمار برای تشخیص بیماری تحقیق می‌کند.
  • دانشجویانِ مشتاق به تحصیل در این رشته باید درجات پزشکی را طی کنند و مجوزهای لازم برای تشخیص و درمان اختلالات تغذیه‌ای را کسب کنند.

زیرا، دانشگاه های سراسری برای پذیرش دانشجو از بین انتخاب رشته کنکور، ظرفیتی مشخص دارند و فقط برخی از رتبه ها را پذیرش می کنند. بنابراین، اگر می خواهید که در دانشگاه سراسری قبول شوید، باید بدانید که دانشگاه مد نظرتان، در آن سال چند دانشجو پذیرش می کند. بدیهی است که تاثیر دروس تخصصی بسیار بیشتر از دروس عمومی است اما اگر نگاهی به درصدهای کارنامه قبولی پزشکی بیندازید، حتما متوجه این مساله خواهید شد که درصدهای عمومی برای داوطلبان هر یک از این رشته ها بالا می باشد.

توانایی های لازم تحصیل و فعالیت در رشته پزشکی

یکی از مواردی که داوطلبان گروه تجربی علاقه زیادی به آن دارند، تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور است. آیا داوطلبان می‌توانند در خارج از کشور برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنند؟ بله داوطلبان می‌توانند در خارج از کشور نیز برای پذیرش در این رشته اقدام کنند. اکثر داوطلبان در مورد هزینه پذیرش این رشته تحصیلی نگران هستند. متاسفانه هزینه پذیرش رشته پزشکی در مقایسه با سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. کنکور سراسری سال 1402 در مقایسه با کنکور سال‌های اخیر با تفاوت‌های بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه‌های آزاد

پزشکی شیفت شب و کشیک اجباری داره اما دندان و داروسازی شیفت شب اجباری ندارن. مخصوصا توی دوره رزیدنتی حقیقتا گاهی دانشجوی رزیدنتی (دانشجو دوره تخصص پزشکی) باید از خوابش بزنه چاره ای جز این نداره! هم دوره دانشجویی هم طرح و هم بعد از طرح (اگه بعد از طرح کسی بیمارستان کار کنه) همیشه شیفت شب و کشیک و آنکال بودن رو پزشک ها دارن.

یا معده چگونه اسید تولید می‌کند، چگونه آنزیم می‌سازد و این آنزیم‌ها چه عملی انجام می‌دهند، همگی در دوره فیزیولوژی آموزش داده می‌شود. دانشگاه کویوتو و اوساکا به ترتیب دارای رتبه 51 الی 100 می باشند. در کره جنوبی می توان به دانشگاه ملی سئول که رتبه 40 ام را در میان 8 منطقه دیگر دارد اشاره نمود. صبورانه گوش کردن به صحبت‌های بیماران جهت تشخیص درست‌تر بیماری. تا راحت تر به مطالب آموزشی و مشاوره ای ویژه خود دسترسی داشته باشید.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم