تحصیل در رشته ی چشم پزشکی در ترکیه آرال گام | 3m-healthtourism

مهم ترین بخش انتخاب رشته که تاثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد، بحث موقعیت شغلی و بازارکار هر یک از رشته های تحصیلی در دانشگاه است.امروزه زیاد می شنویم که برای فارغ التحصیلان پزشکی بازار کار مناسبی وجود ندارد. در حالی که هنوز در بسیاری از شهر های کوچک و مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستیم. در دوره ی استاجری که با دو بخش مختلف جراحی و داخلی آغاز می شود، دانشجو در هر بخش بیمارستان از جمله کودکان، زنان، داخلی، جراحی و… ۱ الی ۳ ماه آموزش می بیند و در آخر هر بخش پس از آزمونی که مهارتهای عملی و دانش نظری او سنجیده می شود به بخش بعدی راه می یابد. در پایان این دوره، آزمون جامع دوم برگزار می گردد (آزمون پره اینترنی) و فرد پس از کسب نمره ی قبولی به دوره ی کارورزی بالینی (اینترنی) انتقال می یابد. درسهای عمومی از جمله درس های گروه معارف که شامل 14 واحد درسی است و دروسی مانند مبانی کامپیوتر، ادبیات فارسی، زبان های انگلیسی عمومی و تخصصی و تربیت بدنی در این پنج ترم ارایه میشوند.

  • رشته‌ی پزشکی، یکی از چهار رشته‌ی دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندان‌پزشکی، دام‌پزشکی و دارو سازی) است که در یک دوره‌ی ۷ ساله‌ی دانشگاهی و یک دوره‌ی ۲ ساله‌ی طرح اجباری ارائه می‌شود.
  • او در حال حاضر، علاوه بر پیگیری علاقمندی‌هایش در حوزه ژنتیک و ژنومیکس، در تولید محتوای آموزشی در بخش زیست شناسی با مجله فرادرس همکاری می‌کند.
  • این گروه از پزشکان سومین گروهی هستند که سال گذشته بیش‌ترین میزان درآمد را سال گذشته کسب کرده‌اند که به میزان 242 هزار دلار بوده است.

با همه وجودم ممنونم ازتون بابت نوشتن این همه مجله خبری توریسم سلامت خوب و مفید راجب پزشکی. و بنظرم داشتن لیاقتی قشنگ تر از کمک کردن به جسم و روح آدمها وحود نداره… مگه به نمره است.فقط به تلاشت تو دبیرستان بستگی داره .اگه به نمره مس بود نصف کشور الان دکتر بودن . وقتی دانشجوی دوران تخصص شدی،‌ به تو رزیدنت یا دستیار تخصصی می‌گویند.

نگاهی هجوآلود به جهان در سه اپیزود: معرفی فیلم «مثلث غم»

پزشک هست زده رو دیوار مطبش اگه داشتید پول ویزیت بدید نداشتید هم اشکال نداره اینجا محل خدمت به خلق خداست نه محل مال اندوزی. آدم ئر هر کاری نیت خیر داشته باشه و البته خیر بمونه خدا هم اگه به صلاحش باشه کمکش میکنه که پیشرفت کنه. بنابرین شاید اگه کسی که کاملا خودخواه و صرفا در همه چیز دنبال منافع شخصی خودش هست میره پزشکی بعدا ممکنه بشه کسی که بخیه از چانه مریض باز میکنه به خاطر اینکه پول پرداخت هزینه بخیه رو نداره! شرافت در کار پزشکی و وجدان کاری بسیار بسیار مهمه چون شما با جان و زندگی انسان ها سر و کار دارید. بنابرین در پزشکی نسبت به سایر رشته ها خدمت به مردم و نجات جان آدم ها فرصت بیشتری براش هست اما در کنار این، کارش هم حساس هست و اشتباه یک پزشک بعضا منجر به مرگ یک انسان میشه و عزادار کردن یک یا چند خانواده میشه اما کمتر پیش میاد یک آدم زیر دست دندانپزشک بمیره! داروسازی و فیزیوتراپی هم همینطور جان ادم ها اونجا به اندازه پزشکی به خطر نمیفته و حساسیت کمتری داره.

توانایی‌های لازم برای تحصیل در رشته پزشکی

دانش پزشکی بر روی طیف وسیعی از رشته‌ها شامل از فیزیک و زیست‌ شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌ است. در ادامه با شرایط تحصیل در رشته ی پزشکی کشورهای مختلف آشنا خواهید شد تا کشور مناسب تان برای تحصیل را انتخاب کنید. آخرین مرحله‌ی آموزشی رشته‌ی پزشکی عمومی، با عنوان کار ورزی بالینی یا انترنی شناخته می‌شود. در این دوره‌ی ۱۸ ماهه، ۶۴ واحد درسی که شامل دروس «کار ورزی بخش جراحی، کار ورزی بخش چشم، کار ورزی بخش سوانح و سوختگی، کار ورزی بخش اورژانس، کار ورزی بخش نفرولوژی و …» است، آموزش داده می‌شود.

رشته دندانپزشکی

در این دوره حقوق مختصری (معادل ۲۵۰ هزار تومان در هر ماه) به دانشجو تعلق می‌گیرد. در بعضی از دانشگاه‌ها دانشجویان اینترن، مُهر با شماره‌ی دانشجویی دارند. در پایان این دوره، شما فارغ التحصیل می‌شوید و به شما شماره‌ی نظام پزشکی تعلق می‌گیرد.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم