معرفی رشته پزشکی از طریق گفت‌و‌گو با دانشجویان | 3m-healthtourism

البته مجله خبری توریسم سلامت کشیک ها جا تا جا هم متفاوته مثلا یه جا ممکنه یهو یکی از رزیدنت ها یا بره جایی دیگه یا انصرفا بده یا مثلا تصادف کنه نتونه بیاد یا خانم رزیدنت بچه اش به دنیا بیاد نتونه مدتی بیاد شیفت یا یه رزیدنت اضافه بشه و … همه اینها میتونه تعداد شیفت ها رو کم و زیاد کنه. یک جا مقاله ای خوندم گفته بود درصد بالایی از دانشجوهای پزشکی به خاطر صرفا علاقه به درس پزشکی و شغلش وارد این رشته نشدن و اصلا اطلاعات خیلی دقیقی در مورد این رشته تا قبل از ورود به دانشگاه نداشتن. فشار اجتماعی و شان و منزلت و دیدن درآمد بالای بعضی پزشک ها و پرستیژ و کلاس کاری این شغل اونها رو به سمت این رشته کشونده و در ادامه گفته بود که درصد زیادی از دانشجوهای پزشکی حداقل یک بار افسردگی واقعی رو تجربه کردن! البته هر کدوم از این چیزایی که گفته شده جای بحث داره و مطلق نیست مثلا بعضی دانشجویان پزشکی هم هستن که متاهلن و به درس و تحصیلشون هم میرسن اما تعداد اینجور افراد خیلی زیاد نیست. اولین دوره ای که به مدت ۴ ترم، برای تحصیل رشته پزشکی باید پشت سر بگذارید، دوره دروس علوم پایه است.

  • دوران اینترنی کمی طولانی‌تر از دوره اکسترنی است (تقریبا ۱ سال و نیم) و شما در پایان آن، دانشجوی دوره عمومی خواهید بود.
  • در بیخودترین و بی‌آموزش‌ترین بخش‌ها برای دانشجوی عمومی (مثلا بخش آنکولوژی)، بودن با یک استاد خوب،‌ بهتر از این است که یک بخش فوق‌العاده مانند داخلی عمومی ولی با یک استاد بیخود و بی‌سواد باشی.
  • این گروه با احتساب زمان های مناسب برای مطالعه، رفع اشکال و استراحت ، برنامه و نظارت روزانه دقیقی برای حاضرین سالن ارائه خواهد کرد.

با کمک بورسیه‌های ترکیه 2022، شما قادر خواهید بود در برخی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید و بینش، مهارت‌ها و دیدگاه‌های بسیار مفیدی به دست آورید. همه‌ی این موارد با پیشروی در حرفه خود و وارد شدن به مرحله سخت‌تر، بسیار مفید خواهند بود. برخی از دانشگاه‌های واقع در ترکیه برای ورود شما، آزمون ورودی خاصی ندارند. در ادامه، نحوه‌ی آموزش و شهریه‌ی این دانشگاه‌ها ذکر شده است. درس های گروه بهداشت و خانواده هم در این دو و نیم سال ارایه می شوند و در مجموع شما 85 تا 90 واحد درسی را می گذرانید.

کارنامه قبولی رشته پزشکی – دانشگاه تهران

داوطلبان برای اینکه بتوانند در این رشته قبول شوند باید مدت زمان زیادی را صرف مطالعه دروس تخصصی گروه تجربی کنند. تعداد داوطلبانی که برای این رشته تحصیلی اقدام می‌کنند بسیار زیاد است و همین موضوع نیز رقابت بین داوطلبان را افزایش می‌دهد. داوطلبانی که به دنبال قبولی در رشته‌های پزشکی هستند باید تمامی جوانب را در نظر داشته باشند.

رادیولوژی – معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا کارشناسی رادیولوژی

برای آشنایی با روش های مطالعه رشته تجربی افراد برتر، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. امروزه از گوشه و کنار می‌شنویم که برای فارغ‌التحصیلان پزشکیبازار کار مناسبی وجود ندارد. در حالی که هنوز در بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق محروم با کمبود پزشکمواجه هستیم. از سوی دیگر فارغ‌التحصیل پزشکی حتماً نباید در مطب بنشیند و نسخه بنویسد، بلکه در زمینه پزشکی شغل‌های مختلفی هست که می‌توان انجام داد.

اما در حال حاضر هزینه تحصیل در این رشته در خارج از کشور بسیار زیاد است. بنابراین داوطلبان برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و شرایط پذیرش هر دانشگاهی باید به سایت دانشگاه مراجعه کنند و اطلاعات بیشتری در مورد شرایط به دست آورند. یکی دیگر از نکاتی که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند در مورد امتحان ورودی برای رشته پزشکی است. این موضوع نیز به دانشگاه مورد نظر و کشوری که دانشگاه در آن قرار دارد بستگی دارد.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم