برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟ 12 اصل مهم برای قبولی در رشته پزشکی | 3m-healthtourism

در صورتی که شما ۷ سال گفته شده را با موفقیت پشت سر بگذارید و قصد داشته باشید در یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی ادامه تحصیل دهید، باید ابتدا یک دوره طرح را در یک منطقه محروم سپری کنید. در این آزمون می‌توانید رشته مورد علاقه تان را انتخاب کرده و با کسب نمره بالا در آن، دوره ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر پزشکی را شروع کنید. با به اتمام رساندن دوره کارورزی بالینی به عنوان آخرین مراحل تحصیل پزشکی، شما به عنوان یک پزشک در نظر گرفته می‌شوید. اما اینکه آیا شما مهارت‌های لازم و مورد نیاز برای موفق بودن در رشته تان را دارید یا نه، به آنچه که در طی این سال‌ها انجام داده‌اید، برمیگردد. دانشجویان بعد از به اتمام رساندن دوره کارورزی بالینی باید یک طرح اجباری نیز سپری کنند. این طرح به صورت 2 ساله به دانشجویان رشته پزشکی ارائه می‌شود.

  • ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود.
  • از جمله مشکلات رشته پزشکی، طولانی بودن دوره و طاقت فرسا بودن آن است.
  • اگر دو سه استان مختلف درس خوندید ملاک بومی بودن استان محل تولد شماست.
  • فراموش نکنید که تست زدن یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند قبولی صددرصد در پزشکی را تضمین کند.

اگر دانشجویان از محل دیگری حقوق دریافت کنند کمک هزینه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. داوطلبان باید قبل از هر اقدامی اطلاعات دقیقی نسبت به این موضوع داشته باشند. بنابراین دانشجویان پزشکی عمومی و دانشجویان پزشکی تخصصی مبالغ مختلفی دریافت می‌کنند و این مبلغ می‌تواند با توجه به وضعیت تاهل دانشجویان تغییر کند. لذا با توجه به رایگان بودن خدماتی که دانشجویان این دانشگاه‌ها دریافت می‌کنند، در برخی رشته‌ها، دانشجویان تعهداتی نسبت به کشور خواهند داشت. بدین صورت که دانشجویان شاغل به تحصیل در این رشته‌های خاص، موظف هستند که بر اساس قوانین، مدت زمان مشخصی را برای خدمت به کشور در مناطق محروم بگذرانند. توجه داشته باشید که این طرح اجباری، فقط مختص دانشجویان دوره‌ی روزانه‌ی دانشگاه‌های سراسری است و فارغ‌التحصیلان دوره‌های غیر روزانه، اعم از شبانه (نوبت دوم)، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان و ظرفیت مازاد، تعهد خدمت ندارند.

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

سوئیس هم 6 مجله خبری توریسم سلامت دارد که نیمی از آنها در بین 100 دانشگاه برتر هستند. پرتغال هم پنج نماینده دارد که دانشگاه لیسبون آن از رتبه ی خوبی برخوردار است. امروزه از گوشه و كنار مي‌شنويم كه براي فارغ‌التحصيلان پزشكي بازار كار مناسبي وجود ندارد. در حالي كه هنوز در بسياري از شهرهاي كوچك و مناطق محروم با كمبود پزشك مواجه هستيم. از سوي ديگر فارغ‌التحصيل پزشكي حتماً نبايد در مطب بنشيند و نسخه بنويسد، بلكه در زمينه پزشكي شغل‌هاي مختلفي هست كه مي‌توان انجام داد.

وضعیت بازار کار و میانگین در آمد رشته پزشکی

امّا چرا به جای بازگو کردن از میزان درآمد بالا و کلاس و شان اجتماعی این رشته، بیشتر از سختی ها و مشکلات این رشته برایتان گفتیم؟! زیرا همه مشاغل و رشته ها قابل احترام و مورد نیاز جامعه هستند. نشان دادن زیر و بم یک رشته و سختی های مربوط به آن و مشکلات بازار کار کمک می کند تا واقع بینانه تر و بهتر تصمیم بگیرید، تا آینده ای روشن برای خودتان و جامعه تان رقم بزنید. درآمد و حقوق متوسط درآمد پزشک عمومی در کشور ما بین 5 تا 10 میلیون تومان است. در آمد پزشکان در تخصص های مختلف با هم متفاوت است؛ مثلا درآمد متخصصین جراحی بیشتر از متخصصین غیر جراحی از جمله کودکان داخلی و عفونی است.

اما در مورد میزان درآمد یک پزشک باید گفت؛ این میزان درآمد براساس شرایط و ضوابط مختلف می‌تواند متفاوت باشد. اما اگر میانگین را در نظر بگیریم، یک پزشک عمومی می‌تواند ماهیانه درآمدی بین 4.5 میلیون إلی 7 میلیون تومان داشته باشد. گفتنی است این قیمت‌ها نیز هرساله متغیر هستند، به صورتی که با افزایش میزان تعرفه‌های خدمات درمانی درآمد نیز در نوسان خواهد بود.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم