معرفی رشته پزشکی | 3m-healthtourism

و در برنامه ریزی کنکور تجربی این موضوع را مد نظر قرار می دهند. درآمد بالا، منزلت اجتماعی و موقعیت شغلی مناسب از فاکتورهایی است که توجه همه دانش آموزها، معلمان و خانواده ها را به این رشته جلب میکند. به دست آوردن هر چیزی مستلزم پرداختن بهایش است و رشته پزشکی هم سختی های خاص خودش را دارد که میبایست با شناخت و علاقه کافی به سراغش بروید تا در نیمه راه مجبور به رها کردنش نشوید. این دوره شامل 97 واحد درسی است که در 4 قسمت اصلی ارائه می‌شود و مسائل رایج در پزشکی عمومی را شامل می‌شود که عبارتند از داخلی، جراحی، زنان و کودکان.

  • این افراد جسم، ذهن، روح و احساس بیمار را برای تجویز داروهای گیاهی در نظر می گیرند تا توانایی درمانی بدن را تحریک کنند.
  • شرافت در کار پزشکی و وجدان کاری بسیار بسیار مهمه چون شما با جان و زندگی انسان ها سر و کار دارید.
  • اگر می توانید با شرایط استرس زا به خوبی کنار بیایید و دلسوزی، صبر و تحمل جسمی داشته باشید، حرفه پزشکی برای شما مناسب است.
  • بخش بزرگی از آموزش به آموزش در درمانگاه اختصاص می‎‌یابد که نحوه بررسی و درمان بیماران سرپایی با حضور اعضا هیئت علمی و دستیاران بخش به دانشجویان آموزش داده می‌شود.
  • یعی بخواهیم این مراتب را خیلی طولانی در نظر بگیریم شما 17 سال باید درس بخوانید تا در یک زمینه متخصص شوید.

البته هست الان کسی تعهدی بوده سالها پیش الان بالای ۵۰ سال سن داره آزمون تخصص پزشکی شرکت کرده و قبول شده داره تخصص میخونه. هیچ وقت دیر نیست پیر زن هفتاد ساله هست الان دانشجوی پزشکیه. گاهی ای هفتاده هشتاد ساله ها انگیزه و شور و شوقشون واسه زندگی و ادامه تحصیل از هفده هجده ساله هم بیشتره! این دیگه بستگی به روحیات و همت و اهداف شما داره تا چه حد اهدافت والا هستن و تا چه حد دور اندیش هستی.

اطلاعات کاملی در رابطه با رشته و دانشگاه مد نظر خود به دست آورید

ضمنا بعد از تخصص که تموم کنی دوباره باید چند سال بری طرح (طرح مخصوص تخصص) البته شرایطی وجود داره که از طرح معاف بشی. البته حقوق دوره طرح اگه خدمت سربازی رفته باشید قبلا نسبتا بالا و خوبه. بعضی رشته های تخصصی پزشکی در بعضی شهرها اگه دانشگاه موافقت کنه میتونی مطب بزنی و روزهای محدودی مطب کار کنی علاوه بر بیمارستان (دوران طرح). واسه بعضی تخصص ها هم که مطب زدن معنی نداره فقط باید تو بیمارستان کار کنن. خب پس بعد از طرح هم حدود حداقل چند سال باید طرح باشی ۱۲ سال هم قبلش (عمومی+طرح عمومی + دوره دانشجویی تخصص) جمعا میشه حدود حداقل ۱۵ سال دیگه شما میتونی یک پزشک متخصص “دارای مطب خصوصی” باشی. اما تخصص تو بعضی رشته ها حتی بیشتر از ۳ سال و ۴ سال هست مثل جراحی مغز اعصاب که ۵ سال و گاها بیشتر هم طول میکشه.

تخصص جراحی استخوان و مفاصل

احتمال این هست که در آینده معدل و نمره آزمون پیش کارورزی (پره اینترنتی) در قبولی آزمون تخصص پزشکی تاثیر گذاره بشه. حجم درس های پزشکی واقعا زیاده شاید در هر ترم یعنی حدود ۵ ماه باید ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ صفحه رو فقط حفظ کنی یعنی تقریبا دو برابر تعداد صحفات زیست شناسی دوم و سوم و پیش دانشگاهی روی هم! باید خلاصه برداری کنی با برنامه و نظم درسها رو تقسیم بندی کنی و جدی درس بخونی. در فضای رقابتی ده سال دیگه پزشکی و زمانی که پزشک خیلی زیاد شده، پزشکی که سواد و علم کافی نداشته باشه از گردونه رقابت حذف میشه. مثل زیست شناسی که مطالبش فرار و نیاز به مرور داره درس های پزشکی هم همینطوره جدید و نیاز به مرور داره. مثلا از تکنیک مباحثه باید استفاده کنی برا درس خوندن چون حجم مطالب بالاست اینکه فقط کتاب باز کنی بخونی یا فقط سر کلاس بری گوش بدی یاد بگیری اینجوری بهت فشار میاد.

لیست بورسیه های پزشکی در ترکیه 2022

وقتی حجم مطالب خیلی زیاد مجله خبری توریسم سلامت باید از روش های به روز برای درس خوندن استفاده کرد یکیش روش مباحثه هست البته در کنار روش های دیگه. ظرفیت پذیرش پزشکی عمومی هر سال حدود سه و نیم تا چهار و نیم برابر ظرفیت پزشکی دندانپزشکی و همچنین ظرفیت داروسازی هست. ظرفیت های پزشکی و دندان و داروسازی دانشگاه آزاد هم همیشه منتشر نمیشن ولی سال ۱۳۹۴ معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در یک مصاحبه گفته بود که دانشگاه­های آزاد کشور جمعا حدود ۱۵۰۰ نفر در سه رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی ظرفیت دارن (ظرفیت پذیرش آزاد سال ۱۳۹۴).

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم