نشریه آموزش پرستاری | 3m-healthtourism

در زمان اپیدمی بیماری کووید ـ 19پزشکان از طریق شبکه‌های اجتماعی توصیه و توضیحات خود را به اشتراک می‌گذارند و از طرفی به اشتراک گذاشتن اطلاعات به تنهایی تغییری در رفتار افراد ایجاد نمی‌کند، بلکه نیاز به انجام بررسی و تحقیقات بیشتر است. تقریباً 81 درصد از بیمارانی که به کووید ـ 19 مبتلا می‌شوند، علائم خفیف از خود نشان داده و در منزل بهبود می‌یابند؛ بنابراین قرنطینه و مراقبت خانگی یکی از روش‌های درمانی رایج است . در دسامبر سال 2019‌، یک ویروس کرونا و جدید به نام 2019-nCoV در ووهان چین شناخته شد و باعث بروز بیماری جدی و مرگ شد. مهم‌ترین علائم بالینی در بدو ورود بیماران مبتلا به کووید ـ 19 شامل تب، سرفه، سردرد، استفراغ، اسهال، خستگی و درد قفسه سینه است .

http://coopna.irبا این حال در بیشتر مطالعات، اثربخشی مجله خبری توریسم سلامت پرستاری از راه دور در تشخیص اولیه و زودرس بیماری‌های مزمن ، افزایش خودمراقبتی در فشار خون ، ارائه مراقبت‌های سالمندی از راه دور ، بهبود افسردگی و اضطراب در بیماران همودیالیزی و مراقبت از افراد مبتلا به دیابت نوع یک تأیید شده است. مدرک دوره کمک پرستاری با مدرک بین المللی قابل استعلام بوده و بسیار معتبر می باشد. همچنین لازم به ذکر است هزینه ی دوره این موسسه 1 میلیون و 400 هزار تومان می باشد که در مقایسه با سایر موسسات بسیار کمتر می باشد.

ارتباط

موسسه هایی را باید برای گذراندن دوره کمک پرستاری انتخاب کرد که به فرد کمک می کنند، هم به صورت تئوریک و هم به شکل مهارتی به تمام فعالیت های یک کمک پرستار آشنایی پیدا کرده و در آنها حرفه ای شود. دوره ی آموزشی کمک پرستاری در قسمت آموزش خدمات پزشکی و سلامت در آکادمی آموزش ایرانیان بصورت مجازی و غیرحضوری ارائه شده است. از این رو، دوره ی آموزشی کمک پرستاری یکی از پرطرفدارترین دوره های ارائه شده در آکادمی آموزش ایرانیان و هنرجویان زیادی را به خود جذب کرده است. هنرجو در پایان دوره ی آموزشی کمک پرستاری، بعد از قبولی در آزمون و دریافت مدرک بین المللی معتبر می تواند مستقیما وارد بازار کار شده و درآمد مناسبی را برای خود ایجاد نماید.

نقد و بررسی‌ها

در بیماران مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، میزان مرگ‌ومیر بالاتر است . مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ـ 19 با علائم شدید غالباً به روش‌های تولید هوا مانند لوله‌گذاری است که ممکن است در گسترش بیماری در بیمارستان نقش داشته باشد . بهیاری و کمک بهیاری در طول زمان دست خوش تغییرات چشمگیری شده است. حوادث گذشته تاثیر زیادی بر عملکرد پرستاران، بهیاران و کمک بهیاران داشته است، از جمله مبارزه زنان برای پذیرش و موقعیت حرفه ای، مذهب، جنگ، فناوری و نگرش های اجتماعی. اما با وجود شرایط ذکر شده بازار کار این حرفه طرفداران زیادی دارد. به نحوی که برخی از افراد برای یادگیری به مراکز آموزشی کمک بهیاری در تهران مراجعه می کنند.

در بسیاری از مواقع حقوق این افراد با توجه به سختی کاری که انجام می دهند تعیین می شود. برای مثال فردی که به عنوان پرستار سالمند مشغول به کار است طبیعتاً سختی و فشار کاری کمتری به نسبت پرستاران حاضر در بیمارستان تحمل می کند. بسته به شغلی که پرستاری در آینده انتخاب می کند زمان کاری وی می تواند تمام وقت یا نیمه وقت باشد. در بیمارستان ها ممکن است پرستاران به صورت شیفتی در شب و یا روز و ایام تعطیل سر کار باشند،بسته به بخش یا کاری که یک پرستار انجام می دهد این زمان کاری می تواند بسیار متفاوت باشد. پرستاری که آموزش پرستاری می بیند باید بتواند فشارهای سنگین کاری را تحمل کند و آرامش خود را تحت شرایط سخت حفظ کند. طبق آموزش پرستاری که ارائه می شود پرستارانی موفق خواهند بود که قدرت ارتباطی خوب، اخلاق مناسب، درک و صبر زیادی داشته باشند.

  • همچنین لازم به ذکر است هزینه ی دوره این موسسه 1 میلیون و 400 هزار تومان می باشد که در مقایسه با سایر موسسات بسیار کمتر می باشد.
  • برای مثال فردی که به عنوان پرستار سالمند مشغول به کار است طبیعتاً سختی و فشار کاری کمتری به نسبت پرستاران حاضر در بیمارستان تحمل می کند.
  • در گروه کنترل، آموزش‌های متداول (روتین)، توسط یکی از کارکنان بخش بهبود کیفیت ارائه شد.
  • بنا به پژوهش وهابی و همکاران 23/54 درصد دانشجویان پرستاری وضعیت آموزش بالینی را در حیطه دستیابی به اهداف و برنامه آموزشی در حد متوسط و 80 درصد مربیان در حد خوب ارزیابی کردند.
  • روش دیگری که برای ثبت نام در دوره کمک پرستاری می توان پیشنهاد کرد، مراجعه به موسسه نیک اندیشان است.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم