یادگیری تلفیقی و اثر بخشی آن در آموزش پرستاری: مطالعه مروری | 3m-healthtourism

سیتو داییسوک در مجله خبری توریسم سلامت خود بر اثربخشی آموزش پرستاری از راه دور برای مدیریت علائم بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، از جمله سرطان پروستات مؤثر است، تأکید دارد که مغایر با مطالعه حاضر است . گروه آموزشی داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری، بانک ملی ایران، تهران، ایران. کمک بهیاران معتبر تحت نظارت متخصصان و پرستاران دارای مجوز کار می کنند. آن ها از بیمارانی مراقبت می کنند که ناتوان، بیمار، مجروح، و یا معلول هستند و در غیر این صورت قادر به مراقبت از خود نیستند.

آرشیو سال 1391 نشریه آموزش پرستاری

دوره ی کمک پرستاری یک دوره ی آموزشی است که در آن فرد می‌تواند در مورد مهارت‌ها و دانش دستیار پرستاری بیاموزد. یک کمک پرستار در بیمارستان یا مرکز مراقبت های بهداشتی کار می کند. کمک پرستار به بیماران در انجام فعالیت های روزمره زندگی مانند غذا خوردن و حمام کردن کمک می کند. کمک پرستار که گاها به آن ها دستیار پرستار نیز گفته می شود، مراقبت های اولیه را ارائه می دهند و به بیماران در انجام فعالیت های روزانه یاری می رسانند. در کشور ما نیز ضرورت بالایی به نیروهای کمکی در کادر پرستاری و درمانی وجود دارد.

ارتباط

برخلاف نگرانی پرسنل پرستاری، نتایج نشان داد که بیماران به طور کلی در مدیریت مسائل مربوط به مراقبت بیمار کرونایی در منزل به اندازه کافی آموزش دیده‌اند. موسسه آموزشی نیک اندیشانمفتخر به برگزاری دوره هایی کاملا کاربردی است که قسمتی از آن در محیط کار به صورترایگاناست. اساتید صرفا مدرس نیستند بلکه خود در حوزه ای که تدریس می کنند دارای تجربه می باشند و کسب و کار دارند. در انتهای دوره هاگواهینامه معتبرو قابل استعلام دانشگاهی به افراد داده می شود و بهبازار کار معرفی می گردند یا در دپارتمان های خدماتی نیک اندیشان مشغول به کار می شوند. پس از اتمام موفقیت آمیز آموزش دوره کمک بهیاری، افراد متعاقباً ملزم به گذراندن آزمون کمک بهیاری خواهند بود.

  • میتوانید از پیش نیازهای لازم برای ثبت نام در دوره مربیگری مهدکودک مطلع شوید.
  • آموزش پرستاری از راه دور عبارت است از استفاده از تکنولوژی ارتباطی مدرن جهت انتقال اطلاعات در راستای بهبود ارائه و سطح خدمات پرستاری و مراقبت سلامت .
  • در ادامه به ارائه ی مطالبی در خصوص مدرک دوره پرستاری بین المللی نیک اندیشان می پردازیم.
  • وظایف و مهارت هایی خاصی وجود دارد که پرستار ها قادر به انجام آنها هستند ولی کمک پرستار ها مهارت این کار ها را در دوره مورد نظر بدست نمی آورند.
  • در پذیرش و ترخیص بیمار تعویض لباس بیمار راهنمایی بیمار به اطاق و تخت و به بخش های عکسبرداری و غیره کمک کند.

آزمون کتبی به صورت گروهی برگزار می‌شود و معمولاً شامل تعدادی سؤال چند گزینه‌ای می باشد. بخش دوم آزمون عملی می باشد که به صورت، تک تک و با یک ناظر آزمایشی انجام می‌شود. افراد در چهار مهارت بالینی به طور تصادفی انتخاب می شوند تا شایستگی خود را نشان دهند.

این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که به­ صورت قبل و بعد روی 65 دانشجوی پرستاری ورودی سال 1391 انجام گرفت. افراد مورد پژوهش شامل کلیه دانشجویان ترم 3 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل بودند که واحدهای اصول و مهارت­ های پرستاری و کارآموزی مربوط به آن را در سال قبل گذرانده و در نیم­سال اول سال تحصیلی93-92، واحد کارآموزی داخلی- جراحی 1 را اخذ نموده بودند. مضافاً بر این­که تعطیلات تابستان باعث می­ شود که در یادگیری مهارت­ های دانشجویان وقفه ایجاد شود، لذا عملاً دانشجویان در طی اخذ کارآموزی داخلی جراحی 1 است که به ­طور جدی درگیر بیمار، پرونده، کاردکس، اجرای سرم، تنظیم قطرات، انجام پانسمان می­ شوند.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم