سختی های ناگفته ی رشته پزشکی از زبان دانشجوی پزشکی شهید بهشتی | 3m-healthtourism

داوطلبانی که به دنبال پذیرش در این رشته هستند باید روحیه همدلی بسیار بالایی داشته باشند تا به افراد بیمار کمک کنند. همان طور که مطالعه می‌کنید این رشته دشواری‌های زیادی دارد و داوطلبان باید با آگاهی کامل به سراغ انتخاب این رشته تحصیلی بروند. دانشی است که هدف آن حفظ و ارتقاء سلامتی، درمان بیماری‌ ها و بازتوانی آسیب‌ دیدگان است.

  • برای تحصیل همزمان تقریباً میشه گفت امکان نداره مگه این که دانشجوی تاپ (استعداد درخشان) باشی که شرایط خاص خودش رو داره و اطلاعاتش توی وب هست.
  • امتحانهای پایان ترم فرارسیدن.منی که در دوران دبیرستان حتی 1بارهم شب تا صبح بیدار نمانده بودم حالا تعداد شب زنده داری هام از دستم در رفته…
  • علاوه بر این،‌ حرفه پزشکی،‌ به واسطه ارتباط مداوم با اقشار مختلف مردم، نیازمند یک روابط عمومی خوب و همچنین صبر و حوصله و داشتن روحیه همدلی است.
  • در این طب، به جای تمرکز روی علائم بیماری، تعادل کل بدن در نظر گرفته می شود.

اما در مقایسه با سایر شغل‌های موجود در ایران، پزشکان متخصص از درآمد ویژه‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل است که تحصیل در این رشته به نوعی امنیت شغلی و مالی افراد را تأمین می‌کند. البته توجه به مادیات به تنهایی اصلأ کار درستی نیست و وجدان کاری و علاقه در درجه اول قرار دارند و پیشنهاد ما همیشه توجه به استعدادهای فردی است. حداکثر زمان مجاز برای گذراندن دوره کارورزی بالینی 2 سال است که اگر دانشجویی موفق به گذراندن دوره کارورزی در مدت زمان دو سال نباشد، تصمیم‌گیری در مورد وی، برعهده شورای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

آشنایی با بازار کار، دروس و گرایشات رشته زبان فرانسه

در نزدیکی نیوزلند، دو دانشگاه پزشکی دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو رتبه 51 تا 100 را به خود اختصاص داده اند. دانشگاه هنگ کنگ، با معرفی سه دانشگاه برتر خود که تحت نظر دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه چینی زبان هنگ کنگ قرار دارند،جای خود را در میان 50 دانشگاه برتر دنیا پیدا کرده است. دانشگاه مالایا در راس 6 دانشگاه پزشکی برتر مالزی است و دانشگاه ماهیدول تایلند در میان 5 دانشگاه برتر کشور جایی به خود اختصاص نداده است. ایرلند نیز می تواند ادعای میزبانی 6 دانشگاه برتر در پزشکی را داشته باشد که از بین آنها دانشگاه ملی ایرلند، گالوی ، در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارد. در کشورهای شمال اروپا، سوئد دارای هفت دانشگاه است که و موسسه ی مشهور کارولینسکا با رتبه ی 6 به علاوه دو دانشگاه دیگر در بین 100 دانشگاه برتر شمال اروپا، به چشم می خورند.

آینده شغلی:

معمولا اکثر پزشکان از موقعیت اجتماعی مناسبی در جامعه برخوردار هستند. بنابراین به نظر می آید در مجموع این رشته تحصیلی ارزش سرمایه گذاری و هزینه کردن را داشته باشد. متوسط درآمد ماهیانه پزشکان عمومی از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است.

در مجله خبری توریسم سلامت کارآموزی نمره قبولی در دروس عملی و نظری 12 است و معدل کل دوره کارآموزی باید بالای 14 باشد و چنانچه کمتر از 14 باشد، باید واحدهای با نمره کمتر از 14 تکرار شود تا معدل کل به 14 برسد. بورسیه پزشکی در دانشگاه آکسفورد شامل نرخ هزینه سالانه برای تحصیل تمام وقت است مگر اینکه مشخص شده باشد. کشور استرالیا جزو 20 دانشگاه پزشکی برتر قرار دارد که از این میان 5 دانشگاه در میان 50 کشور برتر جای دارند. دانشگاه سیدنی با رتبه 15، دانشگاه ملبورن با رتبه 19، دانشگاه موناش با رتبه 29، دانشگاه کوئین لند با رتبه 42 و دانشگاه ولز جنوبی در رتبه 50 قرار دارد.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم