مراحل تحصیل در رشته پزشکی ، نکاتی که قبل از انتخاب رشته باید بدانید دکتر رونقی | 3m-healthtourism

لازم به ذکر است که امسال وزارت بهداشت مهاجرت فارغ التحصیلان پزشکی را مسدود کرده است و دستور بر عدم آزاد سازی مدرک دانش آموختگان پزشکی است . در دوره اینترنی که در سه بخش ۶ ماهه برگزار می‌شود، دانشجو کشیک‌های پزشکی در بخش‌های مختلف را تجربه می‌کند. گزارش‌های صبحگاهی (مُرنینگ ریپورت) و معاینه‌ی مریض‌ها از جمله ویژگی‌های این دوره است. درس‌های دوره‌ی فیزیوپاتولوژی و استاجری به صورت تکمیلی‌تر و کلینیکال‌تر (بالینی‌تر) آموزش داده می‌شوند و در هر بخش آزمونی به عمل می‌آید. رشته های بومی ناحیه ای به رشته هایی گفته می شود که در اکثر استان ها وجود نداشته باشد . مطابق این تقسیم بندی که در دفتر چه انتخاب رشته ی کنکور تجربی نیز قرار دارد ، کشور به 9 ناحیه تقسیم بندی شده است.

  • در واقع، رشته پزشکی بدون کنکور شایعه‌ای بیش نیست و صرفأ راهی برای سودجویی افراد سودجو و کلاهبردار می‌باشد.
  • کشور مصر نیز با داشتن سه دانشگاه برتر از جمله دانشگاه کایرو جزو برترین دانشگاه ها می باشد.
  • اما برای تحصیل در رشته‌ی چشم پزشکی در دانشگاه‌های ایالات متحده‌ی آمریکا به چنین آزمونی نیاز است.
  • این گروه از متخصصان به طور کلی از روش های مختلف از جمله منطق، آنالیز داده ها و تجربه و تخصص برای تعیین علت و اثر بیماری ها استفاده می کنند.
  • قبولی در دروس دوره نشانه‌شناسی و فیزیوپاتولوژی شرط ورود به دوره کارآموزی بالینی است.

بازار کار این رشته حتی در شهرهای بزرگ نیز هنوز اشباع نشده است و جزو معدود رشته‌ها از این منظر، محسوب می‌شود. اما شاید از خودتان بپرسید دانشگاه‌های ایران در این میان چه جایگاهی دارند؟! که در پاسخ به این سوال باید بگوییم 4 دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های ایران، در لیست بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان قرار دارند. دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته رتبه‌ای مابین ۳۰۱ تا ۳۵۰ جهانی را امسال به دست آورد.

مشکلات و سختی‌های رشته‌ی پزشکی

بله بسیاری از مجله خبری توریسم سلامتین فعلی علوم پزشکی دانش آموخته خارج از کشورند و این روند کماکان ادامه دارد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی (نظیر شرایط و فهرست دانشگاه های مجاز و…) باید به سایت های ویژه مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور که به تعداد زیاد در اینترنت وجود دارد، مراجعه کنید. برای تحصیل در رشته ی چشم پزشکی در ترکیه ، طبیعتا با رقیبان زیادی روبه‌رو خواهید شد.

تخصص طب تشخیصی

با توجه به افزایش رشد جمعیت، که به دلیل افزایش موالید زنده در سال‌های اخیر بوده است، به نظر می‌رسد نیاز به متخصص زنان و زایمان، روز به روز بیشتر می‌شود. نیاز فعلی کشور نیز، نشان دهنده فرصت‌های شغلی زیادی برای این متخصصین است. از سوی دیگر، ماهیت پزشکی، درجاتی از تنش مستمر را به همراه دارد و این ویژگی، به خصوص در مورد برخی از گرایش‌های این رشته، مثل طب اورژانس، زنان و زایمان و جراحی مغز و اعصاب، پررنگ‌تر می‌شود.

بسیاری از دانشجویان و جوانان ایرانی به دنبال آرزو پزشک شدن خود هستند اما با غول کنکور روبرو می‌باشند. به همین دلیل هنگامی که در کنکور سراسری علوم تجربی نمی‌توانند رتبه مورد نظر برای رشته‌های پزشکی را کسب کنند، به فکر دانشگاه‌های خارج از کشور می‌افتند. اما برای پزشک شدن به کدام دانشگاه‌ها باید رجوع کرد؟ تصور کنید که دانشگاهی را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کرده‌اید اما آیا با شرایط تحصیل در آن کشور آشنایی دارید؟ اگر پاسختان منفی است، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم