معرفی رشته پزشکی ، همه چیز درمورد رشته پزشکی دکتر کنکور | 3m-healthtourism

بیشتر سختی رشته‌ی پزشکی از زمانی شروع می شود که به عنوان کارورز به مدت یک سال و نیم در بیمارستان مشغول به فعالیت می‌شویم. دوره‌ی کارورزی شیفت‌های شب زیادی دارد و مسئولیت‌های زیادی بر دوش یک اینترن است. به طور کلی برای ورود به رشته پزشکی باید بیشتر زندگی خود را وقف کرد و تا سال‌های طولانی باید تحصیل نمود در انتها باید بیشتر زمان خود را در بیمارستان‌ها گذراند. دروس علوم پایه (2.5 سال) که شامل دروس آناتومی، جنین شناسی، فیزیولوژی، بافت شناسی، بیوشیمی، باکتری و ویروس شناسی و درس های اختصاصی مثل بلوک اعصاب، گوارش، ادراری تناسلی، قلب، بلوک بینایی شنوایی، بلوک تنفس، پوست و غدد و…

  • تمامی داوطلبان قبل از کنکور ساعات زیادی را مشغول مطالعه هستند تا در رشته مورد نظر خود قبول شوند.
  • به طور میانگین، شما باید ۹ تا ۱۴ سال از زندگی خودتان را صرف تحصیل در رشته پزشکی و گذراندن دروس طاقت فرسای آن کنید که به معنی این است که بهترین سالهای جوانی خود را باید صرف مطالعه کتابهای دشوار، کشیک های طولانی مدت، معالجه بیماران و پاسخگویی یه مراجعین کم طاقت کنید.
  • این قبیل دخالت‌ها در این رشته، آینده شغلی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • دانشگاه آزاد تنکابن و دانشگاه آزاد قشم و دانشگاه آزاد کازرون هم رشته پزشکی آوردن.

اگر فردی هستید که با دیدن خون، از حال می‌روید و در مواجهه با چنین مواردی، استرس می‌گیرید و کنترل شرایط از دستتان خارج می‌شود، نیاز است که درباره‌ی انتخاب این رشته، کمی بیشتر فکر کنید. چرا که در طول دوره‌ی تحصیل و همچنین در بیمارستان و یا مطبی که در آن کار می‌کنید، مطمئناً با صحنه‌های دلخراشی مانند جراحت، خون‌ریزی‌های شدید و حتی مرگ! بنابراین باید به عنوان یک پزشک، علاوه بر کنترل وضعیت بیمار، توانایی برخورد با شرایط سخت را نیز داشته باشید و بتوانید علاوه بر حفظ روحیه‌ی خود، تصمیم‌گیری درستی نیز داشته باشید. در چنین شرایط بحرانی و حساسی، زمان و دقت از اهمیت فراوانی برخوردار است. ممکن است یک بیمار به دلیل تاخیر و عملکرد نادرست یک پزشک، جان خود را از دست بدهد. لذا با توجه به اهمیت بالای این موضوع، نیاز است که پزشک، از سرعت عمل و دقت بالایی برخوردار باشد و وجدان اخلاقی و کاری را رعایت نموده و تمام تلاش خود را برای حفظ جان بیمار خود انجام دهد.

ب) ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه

مجله خبری توریسم سلامت دیگری هستند که حق دارند یک بار در آزمون رزیدنتی شرکت بکنند و اگر قبول شدند، طرح دوران عمومی خود را نروند. درسهای عمومی از جمله درسهای گروه معارف که شامل ۱۴ واحد درسی است و دروسی مانند مبانی کامپیوتر، ادبیات فارسی، زبان های انگلیسی عمومی و تخصصی و تربیت بدنی در این پنج ترم ارایه میشوند. بیشتر دانش آموزان علوم تجربی، قبل از کنکور لااقل یک بار به پزشک شدن خودشون با روپوش سفید فکر کرده اند.

ثبت نام خدمات:

همچنین، مدیریت بخش اورژانس و حوادث غیرمترقبه، از دیگر وظایف پزشک اورژانس، به شمار می رود. متخصص این رشته، همچنین باید بتواند به عنوان عضوی مؤثر از تیم پزشکی با متخصصان رشته‌های دیگر و نیز نظام اورژانس پیش بیمارستانی، همکاری کند. نوع گزینش رشته پزشکی دوره روزانه، به صورت بومی ناحیه‌ای است. یعنی ۶۰ درصد داوطلب‌های سهمیه مناطق، از بین افراد بومی همان ناحیه و ۴۰ درصد از بین غیربومی‌ها انتخاب می‌شوند. پس از دانش‌آموختگی هم مثل همه رشته‌های دیگر دانشگاهی که در دانشگاه‌های دولتی، ارائه می‌شوند، پزشکان، تعهد دارند تا دو برابر مدت تحصیل خود (که از خدمات آموزش رایگان بهرمند بوده‌اند) در داخل کشور، خدمت‌رسانی کنند یا هزینه آن را بپردازند.

از طرفی، بر خلاف دیگر زیرگروه‌های گروه آزمایشی تجربی، که زمین شناسی، برای آن‌ها، دست کم، ضریب یک تخصصی گرفته است، در زیرگروه ۱، نمره تراز این درس با ضریب صفر،‌ محاسبه می‌شود و در امتیاز نهایی داوطلبان، هیچ تاثیری ندارد. افرادی که حداقل شش ماه به طور داوطلبانه در جبهه خدمت کرده اند، از گذراندن طرح دوساله پزشکی معاف هستند. سلام بخونی دوست داشتنی، شیدا کبیرعبادی هستم دبیر، مترجم، محقق و منتقد زبان و ادبیات فرانسه، دبیر و مترجم زبان انگلیسی، شاعر، نویسنده، مشاور تحصیلی و فعال اجتماعی. مفتخرم در سایت بخون گوشه‌ای از تجربیات تحصیلی خودم رو در اختیار شما عزیزان قرار بدم.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم