میگنا معرفی کامل رشته پزشکی؛ مراحل و مشكلات تحصیل در آن | 3m-healthtourism

در زیرگروه یک، برای دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی (نظام ۳-۳-۶)، سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، مطابق جدول زیر، در نمره نهایی آزمون، لحاظ می‌شود. درسزمین‌شناسیریاضیزیستفیزیکشیمیضریب02423همانطور که از این جدول و عناوین رشته‌های دیگر زیرگروه ۱ پیداست، شالوده این زیرگروه بر درس‌های شیمی و زیست استوار است. بنابراین برای قبولی در هریک از رشته‌های این زیرگروه، کسب نمره تراز بالا در درس‌های زیست و شیمی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درس‌های ریاضی و فیزیک، در اولویت‌های بعدی قرار دارند. ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاهی علوم تجربی را در مطلبدانشگاه های پذیرنده و ظرفیت آنها در آزمون سراسری علوم تجربیبخوانید.

  • نوع گزینش رشته پزشکی دوره روزانه، به صورت بومی ناحیه‌ای است.
  • این بدین معنی است که داوطلبان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که برای فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی عمومی باید یک دوره 8 ساله را سپری کنند.
  • به هر حال تعداد داوطلبان مرد در رشته تجربی کمتر از خانم ها هست.

برای همینه گاهی میبینیم پزشکی با نمرات و معدل خوب از دانشگاه خوبی هم فارغ التحصیل شده اما بعد از چند سال کار، تشخیص های اشتباه میده یا مریض زیر دستش زیاد میمیره! واقعا پزشکی علمی هست که اگر واردش بشی و بخوای همیشه موفق بمونی باید ز گهواره تا گور دانش بجویی. پس اگر واقعا اهل درس خوندن در دوره دانشجویی نیستید و قصد دارید بعد از کنکور و ورود به دانشگاه تمرکز اصلیتون روی درس نباشه بهتره در انتخاب این رشته تجدید نظر کنید. اطلاعاتی در مورد رشته پزشکی که در اینجا ارائه داد به این منظور نبود که فکر کنید اشباع میشه و باید بیخیال پزشکی بشید!

از جمله استعدادهای ذاتی که برای تحصیل در این رشته مورد نیاز است عبارتند از:

این به خود شما هم بستگی مجله خبری توریسم سلامت که تا کجا ادامه تحصیل بدید و چه تخصص بخونید. بیمارستان و درمانگاه­های خصوصی یا دولتی، تامین اجتماعی، پزشکی قانونی، پزشک خانواده شهری یا روستایی، شبکه بهداشت، پزشک شرکت نفت، پزشک زندان، سازمان انتقال خون و … هم پزشک عمومی و هم متخصص اینجور جاها میتونن کار کنن. متخصص ها و فوق تخصص ها بعد از اتمام طرح هم میتونن مطب بزنن علاوه بر بیمارستان و … اگر هم ادامه بدی بالاتر بری بورد بگیری و … میتونی استاد دانشگاه علوم پزشکی هم بشی و تدریس کنی به عنوان هیات علمی دانشگاه.

تخصص های رشته پزشکی

با توجه به مسری بودن این بیماری‌ها، این رشته در کنترل اپیدمی‌های بیماری و هدایت مراکز تصمیم‌گیری بهداشتی در کشور بسیار مهم است. همچنین امتحانات این دوره به صورت ماهانه برگزار می‌شوند و در واقع هر یک ماه، یک ترم محسوب می‌شود که در کل باید 6 یا 7 ترم را بگذرانند. ایران یا همان gp اعتبار دارد اما قانونش این گونه است که شما باید دوره اینترنتی را آنجا هم بگذرانید. به این نکته هم باید توجه کرد که مدت زمان تحصیل پزشکی تو همه تخصص ها و کشورهای دیگر اندازه ایران نیست و بعضی ها طولانی تر است مثلا تخصص رادیولوژی در استرالیا ۵ ساله است. در این دوره کارورزان به مناطق محروم رفته و مشغول به گذراندن طرح کارورزی خود می‌ شوند اما لازمه ورود به این دوره ، گذراندن و موفقیت در آزمون جامعی است که قبل از این مرحله برگزار می شود و شامل کلیاتی از دروس پایه ، اصلی و عمومی فیزیولوژی و علوم بالینی است.

برترین های کشور آذربایجان

بیماری‌های زنان و زایمان، کارآموزی رادیولوژی، بیماری‌های روانی، کارآموزی روانپزشکی. دروس فیزیولوژی و فارماکولوژی در این دوره به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان در این دوره با ساختار و انواع بیماری های بدن به طور کامل و دقیق آشنا می شوند. دانشجویان بعد از گذراندن این دوره وارد دوره سوم و محیط بیمارستان می شوند. در واقع باید نسبت تقاضا به عرضه رو پیش بینی کنیم هر چیزی که عرضه اش خیلی بیشتر از تقاضاش بشه به اشباع نزدیک میشه.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم